نحوه استفاده برنامه‌های کاربردی از TOR

نحوه استفاده برنامه‌های کاربردی از TOR

میر سامان تاجبخش

https://mstajbakhsh.ir

در پست های قبل با مبانی شبکه TOR و همچنین وب تاریک آشنا شدید. شبکه TOR به مانند شبکه‌های گمنام سازی دیگر به جهت پنهان ماندن آدرس آی پی استفاده کننده به کار می‌رود. البته استفاده کننده برای استفاده از اینترنت بصورت گمنام، می‌بایست از مرورگر ارائه شده توسط TOR به نام TOR Browser استفاده کند. البته برنامه‌های دیگر نیز می‌توانند اتصالات خود را از طریق شبکه TOR عبور دهند. الزاما عبور ترافیک برنامه از TOR برای گمنام سازی نیست. بطور مثال می‌توان برای اتصال به برنامه‌های کاربردی پشت NAT بدون داشتن آدرس آی پی Public نیز به کار رود. برای اطلاعات بیشتر از چنین کاربردی می‌توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

برای دیدن فلیم ویدئو آموزشی در خصوص راه اندازی یک وب سایت در وب تاریک، اینجا کلیک کنید.

برای این منظور کافی است که به نحوه اتصال TOR Browser نگاهی انداخت. با رفتن به بخش اتصالات و تنظیمات Proxy در برنامه TOR Browser آدرس Proxy‌ استفاده شده مشخص می‌شود.

چنانچه در تصویر مشخص است، برنامه TOR Browser برای اتصال به شبکه TOR به یک SOCKS Proxy‌ متصل شده است. این همان Proxy است که توسط برنامه اصلی TOR که همان tor.exe در سیستم عامل ویندوز است، ایجاد شده است.

بنابراین هر برنامه دیگر که قابلیت استفاده از SOCKS Proxy را داشته باشد، می‌تواند ترافیک خود را از شبکه TOR عبور دهد. بطور مثال برنامه Telegram Desktop‌ قابلیت استفاده از SOCKS Proxy را در نسخه‌های جدید‌تر خود گذاشته است.

البته اگر برنامه‌های دیگر قابلیت Proxy را در خود نداشته باشند، می‌توان از برنامه‌های دیگری که ترافیک کل سیستم را از پراکسی خاصی عبور می‌دهند، استفاده شود. برنامه Proxifier یکی از همین برنامه‌ها برای سیستم عامل ویندوز است که می‌تواند ترافیک برنامه‌های مختلف را از پراکسی تعریف شده، عبور دهد.

برای دیدن فلیم داستانی و جذاب” نارفیق وب تاریک 2018” در خصوص خطرات شبکه TOR و دارک تاریک، اینجا کلیک کنید.

آدرس کانال تلگرام سایت بیگ دیتا:

t.me/bigdata_channel

آدرس کانال سروش ما:
https://sapp.ir/bigdata_channel

جهت دیدن سرفصل های دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

Visits: 30426

2 دیدگاه

  1. چرا جواب ندادی؟

  2. تورو خدا یک فیلترشکن واسه ویندوز بهم معرفی کنید خسته شدم هرچی دانلود کردم وصل نمیشه وی پی ان اپرا هم کار نمیکنه میدونید چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید