جستجو در وب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب)

نکته مهم (خطر برای تمرین کنندگان): حضور در وب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب) حتی برای کنجکاوی می تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد. لذا این پست را صرفا برای افزایش سطح معلومات خود مطالعه کنید و وسوسه ورود به این قسمت از وب را برای همیشه از خود دور کنید. ،حداقل خطر احتمالی این است که مجرمان سایبری از کامپیوتر شما به عنوان زامبی استفاده کنند و توسط کامپیوتر شما جرم های سنگین انجام بدهند و صد البته شما باید در برابر قانون پاسخگو باشید.

پیشنهاد می شود جهت دیدن فلیم داستانی و جذاب” نارفیق وب تاریک 2018” در خصوص خطرات وب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب)، اینجا کلیک کنید.

مروری بر وب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب)

 شاید برایتان جالب باشد که بدانید، تمام آن‌چیزی که ما در اینترنت می‌بینیم، کمتر از 5 درصد آن چیزی‌ست که در دنیای وب وجود دارد. مابقی این آن را دوب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب) تشکیل می‌دهد؛ دیپ وب فضایی‌ست که توسط موتورهای جستجو (مانند گوگل و بینگ) نمایش داده نمی‌شود! و دارک وب در اعماق دیپ وب وجود دارد. وب عمیق و وب تاریک، یکی از منابع مهم اوسینت (OSINT) یا جاسوسی از اطلاعات آزاد است. اوسینت در پست های قبل مورد بررسی قرار گرفت. تا به حال به نظر می‌رسد دارک وب ۵۰۰ برابر بزرگ‌تر از شبکه‌ای است که روزانه کاربران به آن دسترسی دارند. این شبکه به طور کامل مخفی بوده و بر اساس تحقیقاتی که توسط نشریه‌ی Nature به چاپ رسیده، گوگل قادر به ایندکس کردن دارک وب و ردیابی آن نیست؛ در حقیقت تنها ۰.۰۳ درصد از تمامی اطلاعات آن در جستجوهایی که توسط گوگل انجام می‌شود نمایش داده می‌شود. بیشتر اطلاعات دارک وب در پایگاه‌ داده‌هایی نظیر LexisNexis ذخیره می‌شود. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آن‌ها را مدیریت می‌کنند.پ

دیپ وب چیست؟

اصطلاحی که برای وب سایت های موجود در شبکه های رمز گذاری شده استفاده می شود، Deep Web یا وب عمیق است. در اصطلاح Deep Web به آن دسته از وب سایت هایی اطلاق می شود از طریق موتورهای جستجو یافت نمی شوند و  Dark Web نیز جزیی از Deep Web است ولی آنچه که این دو را از هم متفاوت می کند این است که در Deep Web اطلاعات کاربران، ایمیل، فروم های مربوط به ثبت وب سایت و غیره نگهداری می شود ولی دارک وب به منظور اهداف مجرمانه است.

 

وب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب)
وب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب)

 

تفاوت‌های بین دارک وب، دارک نت، دیپ وب: 

در بیشتر مواقع دارک وب و دیپ وب (Deep Web) و گاهی دارک وب و دارک نت (Dark net) به جای یکدیگر به کار می روند؛ اما این‌ها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. دیپ وب بخشی از اینترنت است که موتورهای جستجو، توانایی یافتن و نمایش آن‌ها را ندارند. این بخش از وب‌گاه‌ها در اینترنت، یک بخش مخفی یا غیرقانونی نیستند؛ به‌عنوان مثال دیپ وب، شامل صفحات خدمات پست الکترونیکی، پایگاه داده شرکت‌ها، فضای ابری، بانکداری آنلاین و بسیاری زمینه‌های دیگر می‌شود. با توجه به مثال‌های ذکر شده، مخفی ماندن دیپ وب از دید موتورهای جستجو، منطقی به نظر می‌رسد. این موضوع نشان می‌دهد که دیپ وب تنها بخش کوچکی از دارک وب بوده و اغلب فعالیت‌های درون آن قانونی است. عده‌ای از تحلیلگران معتقد هستند که 90 درصد از فضای اینترنت، متعلق به دارک وب است.

 دارک (Dark Web ) وب چیست؟

دسته ای از وب سایت ها درون شبکه های رمزگذاری شده در فضای وب و اینترنت وجود دارند که دسترسی به آن ها نه تنها از طریق موتورهای جستجو شناخته شده وجود ندارد بلکه بوسیله مرورگرهای معمولی مثل فایرفاکس و کروم نیز دسترسی به آنها امکانپذیر نیست بلکه برای ورود به آن، نیاز به ابزار هایی همچون TOR Browser است. و این وب سایت ها در واقع بنا بر اهداف متفاوتی طراحی و ثبت می شوند که یکی از مهمترین اهداف آن مخفی نمودن هویت دارنده وب سایت است. در واقع دارک وب بخشی از اینترنت است که همواره سعی میکند از دید قانون و سازمان های اطلاعاتی پنهان شود. هکرها، تروریست‌ها، بیماران روانی و افراد سودجو غالباً این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند. مکالمات و تجارت‌هایی که در این بخش از اینترنت رخ می‌دهد، غیرقابل ردیابی  و شناسایی است. در حقیقت Dark Web سایت‌ها و سرویس هایی هستند که توسط IPهای ناشناس که دائما در حال تغییر است ارائه می شوند. برای آشنایی با سیستم آدرس دهی شبکه Tor این مبحث (آدرس Onion یا پیازی) را مطالعه کنید.

تصویر زیبای زیر از مفهوم واقعی آنچه کاربران عادی در اینترنت می بینند. این عکس به توده یخ اینترنت یا internet iceberg معروف است. جالب است بدانید کل محتوایی که یک کاربر عادی به طور روزانه با آن سر و کار دارد که شامل هرآنچه در گوگل هست بعلاوه تمام شبکه های اجتماعی و تمام اپلیکیشن های اینترنت تنها 5 درصد از کل محتوای منتشر شده در دنیای مجازی است.

 

دارک وب (Dark Web) و دیپ وب (Deep Web)
نمایی از دارک وب (Dark Web) و دیپ وب (Deep Web)

 

اگر اطلاعات شخصی مربوط به خود را در Dark Web جستجو کنید، شاید اطلاعات حیرت آوری را مشاهده کنید! با استفاده از لینک زیر میتوانید بصورت رایگان و به تعداد محدود اطلاعات شخصی مربوط به خود را در Dark_Web جستجو کرد: https://www.terbiumlabs.com

بیشتر این وب سایت ها هویت خود را با استفاده از ابزارهای رمزگذاری Tor در محیط اینترنت مخفی می کنند. اگر با ابزار Tor که برای مخفی سازی هویت و فعالیت های کاربر در محیط اینترنت استفاده می شود آشنایی ندارید، در ادامه به توضیح مختصری از آن می پردازیم.

آیا می‌توان به دارک وب وارد شد؟

در حالت عادی با استفاده از برنامه TOR Browserمی‌توان به دارک وب وارد شد؛ اما دارک وب، محلی برای انجام کارهای غیرقانونی است و توجیه مناسبی برای ورود به آن وجود ندارد. با وجود این، بر اساس آخرین گزارش آزمایشگاه شرکت مک‌آفی، بسیاری از داده‌های کاربران اینترنت؛ مانند اطلاعات حساب آن‌ها در دارک وب به فروش می‌رسد.

معرفی شبکه‌ی Tor زیر ساخت دارک وب (Dark Web ) و دیپ وب (Deep Web)

عبارت تور (Tor) مخفف «The Onion Router» است. تور، در سال 2013 به‌عنوان اینترنت تاریک (Black Internet) که در آن تجارت‌های غیرقانونی انجام شده و اطلاعات شخصی کاربران به فروش می‌رسد، معرفی شد. تور سامانه‌ای است که هویت کاربران را در سطح اینترنت، مخفی نگه می‌دارد. بعلاوه، موتورهای جستجوی غیرقابل ردیابی نیز در فرهنگTOR متداول می باشند. مثلاً Disconnect, DDG, IXQuick- که محرمانگی جستجوی شما را تضمین می کنند. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با مکانیزم اتصال به شبکه TOR مبحث (نحوه اتصال به شبکه TOR) را مطالعه کنید.

سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) کاربران تور را «مردمی شیطان صفت» معرفی کرده است. این در حالی است که تور، توسط نیروی دریایی آمریکا، با هدف مخفی نگاه‌داشتن اطلاعات کاربری و موقعیت جغرافیایی آن‌ها ایجاد شد؛ به‌عنوان مثال، بسیاری از معاملات غیرقانونی اسلحه و مهمات آن در آمریکا، توسط تور و در دارک وب انجام می‌شود.

در واقع از این ابزار می توان برای تغییر موقعیت کاربر استفاده کرد به نحوی که کشوری که کاربر در آن ساکن است و از آن جا به اینترنت دسترسی دارد را تغییر داده و به کشور دیگری تبدیل کرد. از طرفی همین تغییرات را می توان بر روی وب سایت از طریق ابزار گمنامی و رمزگذاری Tor ایجاد کرد. (میحث مخفی ماندن آدرس در TOR را مطالعه کنید)  بنابراین با داشتن ابزار Tor دسترسی به وب سایت های تاریک یا همان Dark Web ها بسیار ساده است اما اینکه بدانیم چه کسی یا چه سازمانی در پشت این وب سایت ها است بسیار سخت است و البته لو رفتن هویت کاربری که به این وب سایت ها دسترسی پیدا کرده، می تواند بسیار خطرناک باشد. زیرا ممکن است در پشت این وب سایت ها شبکه های مافیای خطرناکی وجود داشته باشد.

 

برخی از موتورهای جستجوی وب تاریک عبارتند از:

  • Onion.City
  • Onion.to
  • Not Evil
  • Memex Deep Web Search Engine

 

در ادامه برخی از موتورهای جستجوی وب عمیق را نیز مشاهده می‌کنید:

  • The WWW Virtual Library
  • Collection of Deep Web Research Tools
  • Surfwax
  • IceRocket
  • Stumpedia
  • Freebase

 

چرا با وجود ویژگی مخفی بودن دارک وب، همه چیز در آن پیدا می‌شود؟

عده‌ی بسیاری از مردم، وب‌گاه «Reddit» را مسئول این موضوع می‌دانند؛ زیرا در این وب‌گاه بخشی مانند ویکی‌پدیا وجود دارد که به افراد مختلف، نحوه‌ی استفاده از دارک وب را آموزش می‌دهد. وب‌گاه‌های بسیاری با پسوند «.Onion» وجود دارند. کاربر برای ورود به این وب‌گاه نیاز به‌نوعی مرورگر خاص دارد. بیشتر این وب‌گاه‌ها فروشگاه‌هایی هستند که تنها در سطح دارک وب قرار داشته و سعی دارند مردم بیشتری را به سمت خود جذب کنند. با وجود این، به همه‌ی افراد اجازه‌ی دسترسی به محتویات این وب‌گاه‌ها داده نمی‌شود. فقط افرادی که کد خاص داشته و از قبل شناسایی شده‌اند، می‌توانند به این فروشگاه‌ها وارد شوند.

 

خلاصه ای از مصاحبه Vice Magazine با Andrew Lewman یکی از نفرات پروژه Tor:

از آنجایی که مرورگر Tor امکان دسترسی به محتوای وب تاریک را بدون امکان رهگیری و شناسایی و به طرز کاملاً ناشناس برای کاربران فراهم کرده است مخاطبان خاص مثل هکرهای حرفه ای از کشورهای ایران و چین به طور گسترده ای از این ابزار استفاده می کنند.

بدون ذکر جزئیات میتوان یکی از کاربردهای این ابزار را در جریان “بهار عربی” مشاهده کرد که البته بعدها این عملیات توسط ارتش ایالات متحده توسعه داده شد.

از آقای اندرو در مورد انگیزه های پشت پرده این پروژه پرسیده می شود که وی غیر مستقیم و با مثال مشابهی پاسخ می دهد:
در سالهای 2000 و 2001 حجم انبوهی از شرکت هایی که خدمات رایگان در اختیار مردم قرار می دادند روانه بازار شدند. این شرکتها هیچ ماموریت رسمی نداشتند و از کاربران پول دریافت نمی کردند.

تنها وظیفه ی آنها جمع آوری اطلاعات از مخاطبان خود بود که نهایتاً منجر به فروش آن اطلاعات به هر جایی که بابتش پول میداد گردید.

در واقع رایگان بودن این خدمات حق انتخابی برای کاربران است که بتوانند مورد اعتماد بودن یک ابزار (وبسایت یا اپلیکیشن) را خودشان تشخیص دهند و البته به هرجایی از وب سرک بکشد. و ما هم به هدفمان میرسیم. وی در پایان گفت Tor یک پروژه تحقیقاتی موفق بوده و هست!

پی نوشت: در عمیق ترین اعماق از وب تاریک یا CCtthhuullhhuu سازمانها و سندیکاهایی هدفمند به انواع جرم و جنایت مشغول هستند.

جرائم و تخلفات در وب تاریک :

جرائم در وب تاریک دو دسته جرائم فیزیکی و جرائم سایبری دسته بندی می شود که در ادامه به جرائم فیزیکی اشاره می کنیم:

۱. مواد مخدر: تاجران مواد مخدر در این شبکه‌ی دیجیتالی به تبادل انواع مختلف مواد مخدر می‌پردازند. بیشتر کاربران چینی به واسطه‌ی این شبکه در طول ۲۸ ماه از فروش مواد مخدر ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

۲. ارز تقلبی: در دارک نت تمامی ارزها از جمله پوند، یورو ویین در حال تبادل است و می‌توان ارزهای تقلبی را از طریق این شبکه تهیه کرد.

۳. مدارک جعلی: نسخه‌ی جعلی  ازجمله پاسپورت، گواهینامه‌ی رانندگی، مدارک شهروندی، کارت شناسایی، مدارک دانشگاهی، مدارک مهاجرتی و حتی کارت شناسایی دیپلماتیک از طریق دارک نت قابل تهیه است. به عنوان مثال تهیه کردن نسخه‌ی جعلی گواهینامه‌ی رانندگی ۲۰۰ دلار و نسخه‌ی جعلی پاسپورت‌های آمریکا و انگلستان بیش از چند صد دلار در برمی‌گیرد.

۴. اسلحه، مهمات و مواد منفجره: اسلحه‌هایی مانند کلت‌ها و مواد منفجره‌ی C4 در دارک نت قابل تهیه هستند. این مهمات از طریق جاسازی در آلات موسیقی، اسباب بازی‌ها و وسایل الکترونیکی به دست مشتری می‌رسدودر بسته بندی‌هایی صورت می‌گیرد که توسط اشعه‌ی ایکس قابل شناسایی نباشد.

۵. قاتل (Hitman): در دارک نت برخی شرکت‌های غیرقانونی در حال فعالیت هستند که معتقدند اگر کسانی که کینه‌های شخصی دارند می‌توانند با استخدام قاتل، فرد مورد نظر خود را به قتل برسانند! البته این مورد دارای شروطی است؛ به عنوان مثال نمی‌توان قاتلی را برای به قتل رساندن افراد برتر دنیای سیاست مانند روئسای  جمهور استخدام کرد.

۶. اعضای بدن انسان: در گوشه و کنار این شبکه‌ی مخفی بازار سیاه پر جنب و جوشی دیده می‌شود که در آن اعضای بدن انسان و ارگان مختلف به فروش می‌روند. به عنوان مثال قیمت کلیه ۲۰۰ هزار دلار، قلب ۱۲۰ هزار دلار، کبد ۱۵۰ هزار دلار و یک جفت چشم ۱٫۵۰۰ دلار به فروش می‌رود.

برای دیدن فلیم داستانی و جذاب” نارفیق وب تاریک 2018” در خصوص خطرات دارک وب، اینجا کلیک کنید.

اثرات بیت کوین (Bitcoins)

فروشگاه جاده ابریشم، سایتی بسیار مشهور در دارک وب که همچنین بعنوان ای بی دارو (eBay of Drugs) شناخته می شد، محلی برای خرید و فروش هر گونه وسائل خصوصاً داروهای غیر مجاز بود. این کار به وسیله ی بیت کوین، نوعی پول مجازی که توسط سیستم های رمز گذاری شده نظیر به نظیر انجام می گرفت، امکان پذیر شده بود. بیت کوین به کاربران این امکان را می داد که معاملات کسب و کارشان را بصورت ناشناس انجام دهند. همچنین به خلافکاران نیز اجازه می دهد که از سرمایه مجازیشان در فعالیت های غیر قانونی استفاده کنند. این  وب سایت در وب تاریک مدت ها در حوزه مواد مخدر  فعالیت داشت و نهایتا صاحب آن ROSS ULBRICHT در سال 2013 توسط  FBI دستگیر شد ولی FBI هرگز افشا نکرد که چگونه توانسته به حوزه ی دارک وب نفوذ کند. برخی مدعی شده اند دستگیر شدن این فرد به خاطر اشتباهی از طرف خودش بود که یک سر نخ کوچک از خدش در وب آشکار بجا گداشت. این فرد در دو سال فعالیت 80 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

 

وب سایت راه ابریشم
وب سایت راه ابریشم
ROSS ULBRICHT
ROSS ULBRICHT
 

وب CCtthhuullhhuu چیست؟

در واقع سطوح مختلف دنیای وب از دیدگاه دیگری به پنج سطح زیر تقسیم میشود. هر چه بین لایه ها پایین تر میرویم، جرائم و خلاف های سنگین تری مشاهده می شود.

وب سطحی:
دسترسی : برای عموم
شامل: گوگل، بینگ، یاهو، یوتیوب، فیسبوک، توییتر و تمام شبکه های اجتماعی، تمام جیمیل، ایمیل و هات میل ها..

وب میان سطحی:
دسترسی: برای افراد بالغ در زمینه اینترنت
شامل: سایت های آپلود و دانلود رایگان، و ..

 وب عمیق:
دسترسی: فقط با پروکسی و vpn
شامل: ویکی های مخفی و غیرقانونی، و خلاف های آماتور

وب تاریک:
دسترسی: با نرم افزارهای مخصوص که از vpn های ابری یا حداقل 7 پروکسی همزمان استفاده می کنند.
شامل: سایت های ناشناس، قاچاقچیان کودک و کودک آزاری های آماتور و حرفه ای

وب CCtthhuullhhuu :

دسترسی: فقط در زندان ها و شبکه های مافیای!
شامل: خلافکاران و مافیای سطح یک و دیلرها و بیماران کودک آزار

وب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب)
لایه های وب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب)

 

به دلیل رعایت قانون محتوای مجرمانه از آموزش کامل دارک وب معذوریم. لذا فقط نمونه ای از یک سایت در دنیای تاریک را به نمایش در می آوریم.

نکته اول: به آدرس سایت زیر توجه کنید. این آدرس همواره در حال تغییر است و اگر شما آدرس این سایت را در مرورگر خود وارد کنید هیچ سایتی برای شما باز نمی شود. (البته تمامی این گونه سایت ها صرفا با مرورگر تور قابل روئیت هستند)

نکته دوم: پسوند سایت ها در وب تاریک است که .onion. , cab است و این نوع سایت ها در گوگل یافت نمی شود و مرورگر و موتور جستجوی مخصوص خودش را دارد.

نکته سوم: پول واقعی در این سایتها جابه جا نمی شود و از بیت کوین استفاده می گردد.

نکته چهارم و بسیار مهم: سعی نکنید وارد وب تاریک بشوید.

 

وب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب)
وب تاریک (دارک وب) و وب عمیق (دیپ وب)

 

چرا نمی شود دارک وب را غیر فعال کرد؟

این سوال یک جواب ساده دارد و آن این است که دارک وب در بستر دیپ وب فعالیت میکند و از کار انداختن آن مستلزم از کار انداختن دیپ وب است و دیپ وب بستر اجرای خیلی از خدمات دولتی و خصوصی حیاتی است.

 

برای دیدن فلیم های سینماییِ مهیج و جذاب”در حوزه فناوری اطلاعات، اوسینت و هوش مصنوعی“، بر روی اینجا کلیک کنید.

آدرس کانال تلگرام سایت بیگ دیتا:

t.me/bigdata_channel

آدرس کانال سروش ما:
https://sapp.ir/bigdata_channel

جهت دیدن سرفصل های دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

جهت ثبت نام در دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

Visits: 87803

همچنین ببینید

فیلم سینمایی نارفیق وب تاریک

دانلود فیلم سینمایی نارفیق وب تاریک ۲۰۱۸ (unfriended dark web)

فیلم سینمایی نارفیق وب تاریک ۲۰۱۸ (unfriended dark web)  پیشنهاد می شود افرادی که به …

نحوه استفاده برنامه‌های کاربردی از TOR

آدرس Onion یا پیازی؟ (قسمت ۲رمزنگاری و مخفی ماندن آدرس)

میر سامان تاجبخش دانشجوی ترم آخر دکتری فناوری اطلاعات دانشگاه ارومیه s.tajbakhsh@chmail.ir ms.tajbakhsh@urmia.ac.ir https://mstajbakhsh.ir شبکه …

12 دیدگاه

  1. کسی که بیشتر از شما میدونه

    مطالب رو خوندم پا ورقی هارو هم همینطور سیلک رود دلیل بستنش مشخص شده مطالب سایت رو باید بروز کنید
    و اینکه تا زمانی که بلد باشی چطوری استفاده کنی از سایت های مخرب اتفاقی نمیوفته اینکه بیایی بگی منو گرفتن چون کنجکاوی کردم دروغه چون اساس جستوجوگر های Dark زیر سوال میره اینو قبول دارم ک بیشترشون کلاه بردار هستن ولی راه هایی هست ک مطمئن بشین سایت حقیقی یا نه ولی جذاب ترین چیزی که توی Dark web میتونید گیر بیارید روم چت های evil room هستش و میتونید با ذهنیت های مختلف اشنا بشین یا حتی میتونین یدونه ایلومی ناتی واقعی گییر بیارین نترسین قبل از ورود امنیت سیستم رو ببرین بالا و تا میتونین تلاش کنید برای حفظ امنیت و استفاده از برنامه TrueCrypt برای سیستم شما فراموش نشه

  2. خرید اینترنتی

    مطالب به اشتراک در آورده شده ی سیات شما بسیار معرکه و درجه یک هستند که قدرت کار به شیوه ای مشخص شده خود را نشان خواهد داد

  3. با سلام
    پیشنهاد میکنم فیلم “نارفیق وب تاریک “را ببینید بعد با اطلاعات بیشتری نظرتان را دوباره بنویسید. باید ما بپذیریم ورود به اینترنت بوسیله Tor لزوما ورود به وب تاریک نیست…
    باتشکر

  4. نکات ایمنی رو در نظر بگیرید و برید ببینید
    کلی مطالب اموزشی خوب توش داره
    بعضیا چنان زیر دل ادمو خالی میکنن انگار چخبره
    الکی مردمو نترسونید

  5. این صحبت کاملا اشتیاه است. با ورود به وب تاریک باید ریسک victim را بپذیرید. چه بسیار افرادی ماجراجویی که در حال رسیدگی قضایی هستند.

  6. چیز خاصی نداره بخواید برید ببینید، خلاف کاراشون بیشترشون کلاه بردارن مثلا پولو میگیرن کاری که خواستی رو انجام نمیدن مواد رو نمیفرستن یا هیتمن هاشون الکین، فقط باید ریسک کرد پولو ریخت تا متوجه شد
    کردیت کارت های هک شده اگه ردش زده شه ممکنه دستگیرتون کنن اگه خارج از ایران باشید یا از قبل بن شده باشه

  7. ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

  8. من خودم به سایت های دارک وب برای ۳ ساله سر میزنم
    هیچ اتفاقی هم برام نیفتاده.

  9. سلام چطوری میشه به لایه های تاریک رفت من دیپ وب رفتم و بعد حذفش کردم چون اماتور بودم ولی الان دوباره میخوام برم درسته که جای بسیار خطرناکی هست ولی چیزای مفیدی هم داره مثلا چیزایی که اصلا تو گوگل نمیشه پیدا کرد الان اطلاعاتم چندین برابر شده

  10. با سلام
    حداقل عواقبش این هست که تعداد زیادی از این وب سایت ها و ابزار های وب تاریک مجهز به بدافزارهایی هستند که میتوانند به برخی از اطلاعات کامپیوتر شما دسترسی پیدا کنند و بدتر از آن، اینکه از کامپیوتر شما به عنوان زامبی استفاده کنند و توسط کامپیوتر شما جرم انجام بدهند و شما باید در برابر قانون پاسخگو باشید….

  11. با این تاکیداتی که داشتید برای وارد نشدن آدم بیشتر کنجکاو میشه و دوست داره بره ببینه چه خبره!
    کاش یکی 2 تا از عواقب جبران ناپذیری که ممکنه داشته باشه هم بگید

  12. سلام ممنونم مطلب فوق العاده ای بود

دیدگاهتان را بنویسید