25 فیلم سینمایی برتر با موضوع داده کاوی، هوش مصنوعی و فضای سایبر (با دوبله فارسی)

امروزه یکی از سرگرمی‌های جذاب بشر تماشا کردن فیلم های سینمایی است. ولی انتخاب هدفمند فیلم‌های سینمایی به غیر از سرگرمی می تواند نگرشهای عمیق و تخصصی تری را در رابطه با موضوعات مختلف در انسان ایجاد کند. چرا که فیلم های با زمینه دانشی معمولاً با مشاوره با افراد خبره و متخصص آن حوزه مایه‌گذاری کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی تولید می شوند. گاه این فیلم ها از اینده دور یا نزدیک به ما ارائه میدهند یا اینکه زاویه نگاه متفاوتی در رابطه با موضوعات برای ما ایجاد می کنند که می تواند با احتمال قابل قبولی درست باشد.

معرفی فیلم های سینمایی برتر با موضوع داده کاوی، هوش مصنوعی و فضای سایبر (همراه دانلود)

 مجموعه از بهترین تولید های سینمایی جهان در حوزه نرم افزار و هوش مصنوعی در این مبحث برای علاقه مندان آن گردآوری شده است.  البته این مجموعه که به مرور نیز تکمیل تر خواهد شد.

فیلم سینمایی او (her)

این فیلم جذاب, تحت تاثیر گرفتن احساسات آدمی را در تعامل  با ماشین به نمایش می گذارد. بیننده در اواسط این فیلم به این می‌اندیشد که شاید بهترین گزینه برای ابراز احساسات می تواند یک ماشین هوشمند باشد. ماشینی که که برخلاف انسان دروغ نمی گوید، بی احترامی نمی کند، عصبانی و کم حوصله    نمی‌شود و و در حد توانش برای انسان دلسوزی می کند. آنچه که امروز در فرهنگ برخی از انسان ها نیز دیده می شود که به جای زندگی با یک انسان ترجیح می‌دهند با یک حیوان خانگی روزگار خود را را سپری کند.

این فیلم با بهره گیری از شیوه های روانشناسانه موضوع ارتباط عاطفیِ انسان با ماشین را بسیار باورپذیر  جلوه می دهد. این فیلم بدون بهره گیری از هیچ جلوه ویژه ای میتواند انسان را تا لحظات آخر با خود بکشاند.

her فیلم با موضوع هوش مصنوعی
her فیلم با موضوع هوش مصنوعی

دانلود فیلم او

فیلم سینمایی جستجوگر (Searcher)

دیدن این فیلم به همه افراد یا خانواده هایی که به نحوی درگیر فضای مجازی هستند پیشنهاد می شود. این فیلم داستان پدری است که دختر مفقود شده خود را از طریق کنکاش در فضای مجازی می یابد. این فیلم با یک روش معما گونه مخاطب را تا آخر فیلم به دنبال خود میکشاند. یکی از نکات با ارزش این فیلم و باور پذیری و عدم تخیل در آن است. این فیلم از جمله فیلم هایی است که می تواند برای افراد علاقمند به اوسینت جذاب باشد

Searcher
Searcher

دانلود فیلم جستجوگر

فیلم سینمایی فرا ماشین (Ex Machina)

این فیلم بسیار جذاب نیز نمونه دیگری از درگیر شدن انسان آن با یک ماشین است. ماشینی که می توان با عشوه گری احساسات یک انسان را مغلوب کند. این فیلم نمایش می دهد د حتی یک انسان با هوشمند خبری باند با بهره گیری از تکنیک های روانشناسی توسط ماشین گرفته شود. شاید پیام دیگر این فیلم برای بیننده باهوش این باشد که شاید زمانی، سازمان های اطلاعاتی از این روش برای اغوا کردن آدمها آموزش دیده استفاده کنند. این فیلم زنگ خطری برای تمام افرادی است که به آینده کشور خود می‌اندیشد.

شاید اکثر ما هنگام بازی کردن با یک کامپیوتر از کامپیوتر شکست خورده باشیم. به عنوان مثال اغلب انسان ها در بازی شطرنج مغلوب کامپیوتر می شود ولی در این فیلم نشان داده می شود که چگونه ماشین می توان انسان را را فریب دهد و احساسات او را تحت کنترل خود قرار دهد.

ex machina فیلم با موضوع هوش مصنوعی
ex machina فیلم با موضوع هوش مصنوعی

دانلود فیلم فراماشین

فیلم سینمایی هوش مصنوعی (َAI)

 نکته قابل توجه این فیلم این است که بیننده در آخر فیلم احساس می‌کند دلش برای  یک ربات با هوش ماشینی که شبیه بچه انسان است می سوزد. این که کارگردان در موفق شده است بیننده را به این مرحله برساند که برای یک ماشین ترحم کند، میتوان آن را یک نوع موفقیت تلقی کنیم.

 اما شاید در فیلم های شبیه به این موضوع برعکس این داستان  نمایش داده شده باشد که انسانی عاشق ربات شود ولی در اینجا داستان کاملاً برعکس است. در این فیلم نمایش داده می شود که چگونه هوش مصنوعی احساسات یک ربات را برانگیخته می کند. گویا یک ماشین مانند انسان از وقایع تلخی اطراف خودش درد میکشد. زجر کشیدن هوش ماشینی در این فیلم نکته ای است که بیننده کامل آن را احساس می‌کند.

AI
AI

دانلود فیلم هوش مصنوعی

فیلم سینمایی نارفیق تاریک ۲۰۱۸ (unfriended dark web)

 پیشنهاد می شود افرادی که به خطرات حضور در وب تاریک آشنا نیستند حتما این فیلم را را تماشا کنند. این فیلم به ظاهر تخیلی خیلی هم دور از واقعیت نیست. می توان به جرات گفت که امروز یکی از خطرناک ترین مکان های دنیا ورود به وب تاریک است هر چند که وب تاریک قسمتی از فضای مجازی است.

 وب تاریک محل ناامنی و بی رحمی است که در این فیلم به خوبی نمایش داده شده است. داستان این فیلم به شکلی خاتمه می‌یابد که بیننده انتظار آن را ندارد. دیدن این فیلم تواند برای جوانان ماجراجو درس عبرت خوبی باشد. 

unfriended-dark-web
unfriended-dark-web

دانلود فیلم نارفبق وب تاریک

فیلم سینمایی گزارش اقلیت (MINORITY-REPORT )

 یکی از کاربردهای هوش مصنوعی پیش بینی آینده یا پیشگویی است. موضوع این فیلم  نیز پیش بینی کردن جرائم خطرناک است. در فیلم با بهره گیری از سامانه های هوشمند و کلان داده سعی می شود مجرمین را قبل از ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر کنند. این فیلم هم مثل خیلی از فیلم های دیگر در این حوزه از جمله موضوعاتی است که در آینده نه چندان دور می تواند برای بشر دست یافتنی باشد.

MINORITY-REPORT
MINORITY-REPORT

دانلود فیلم گزارش اقلیت

فیلم سینمایی لبه فردا Edge of Tomorrow

لبه‌ فردا فیلمی در ژانر اکشن، ماجراجویی و علمی ‌تخیلی به شمار می‌رود و تام کروز و امیلی بلانت بازیگران اصلی آن هستند. ساخت این فیلم بر اساس یک رمان ژاپنی با نام «فقط باید بکشی» صورت گرفته است. زمین توسط یک نژاد بیگانه مورد هجوم قرار گرفته است و از در و دیوار موجودات عجیب و غریب می‌بارد که قصد کشتن سربازان جنگی را دارند. در این شرایط کمتر کسی می‌تواند مدت زیادی زنده بماند. در طرف دیگر یک افسر روابط عمومی به‌نام کِیج، بدون هیچ تجربه جنگی، توسط مافوق خود دستور دارد در خط مقدم و در یک عملیات بسیار مهم علیه بیگانگان شرکت کند. او با فناوری‌های جنگی هیچ آشنایی ندارد و حتی نمی‌تواند از اسلحه استفاده کند. او مورد تمسخر همه قرار می‌گیرد اما پس از مدتی همه به توانایی‌هایش ایمان می‌آورند. کیج به همراه یک جنگجوی نیروی ویژه، گروهی تشکیل می‌دهد تا راهی برای شکست دادن موجودات فرازمینی بیابند. ایده بسیار جالبی در بطن داستان فیلم وجود دارد که بهتر است آن را بازگو نکنیم و خودتان آن را ببینید. لبه فردا تمام توجهات را به خود جلب کرد. به طوری که 502 هزار کاربر در IMDB، 596 منتقد در متاکریتیک و 296 منتقد روتن تومیتوز به آن رأی دادند و به‌ترتیب امتیاز 7.8 ، 71 و 90 ثبت شد. ساخت فیلم 178 میلیون دلار هزینه در پی داشته است، اما توانست 370 میلیون دلار از فروش گیشه به دست آورد.

Edge-of-Tomorrow.mp4
Edge-of-Tomorrow.mp4

دانلود فیلم لبه فردا

فیلم سینمایی دونده تیغه 2049(Blade Runner 2049)

بدون شک بلید رانر 2049 را می‌توان جزء برترین فیلم‌های علمی ‌تخیلی سال 2017 قرار داد. امتیاز 8.2/10 توسط کاربران IMDB و همچنین 81 و 87 توسط منتقدان سایت متاکریتیک و روتن تومیتوز این موضوع را تأیید می‌کند. این فیلم دنباله بلید رانر (1982) است. مدت‌ها قبل با تغییراتی در وضعیت جسمی انسان‌ها موسوم به مهندسی زیستی، از آن‌ها برای انجام مقاصدی خاص استفاده شد که انسان‌های عادی توانایی انجام آن را نداشتند. این انسان‌های جهش یافته که رپلیکانت نامیده شدند، پس از مدتی دست به شورش زدند. با مشکلاتی که آن‌ها به وجود ‌آوردند، شرکت مربوطه استفاده از آن‌ها را متوقف کرد و ورشکست شد. اما پس از مدتی شرکتی دیگر این کار را ادامه می‌دهد. آن‌ها نسل جدیدی از رپلیکانت‌ها را به‌نام بلید رانر ساختند. بلید رانرها وظیفه شکار مدل‌های قدیمی را داشتند. در سال 2049 افسر کِی که یک بلید رانر جدید است، یک رپلیکانت به‌نام ساپر مورتون را پیدا و آن را از رده خارج می‌کند. اما در این حین یک راز را کشف می‌کند که باعث ایجاد حوادث زیادی در ادامه فیلم می‌شود. فیلم بلید رانر 2049 تنها یک فیلم علمی ‌تخیلی نیست. تأثیرات فناوری‌های آینده بر زندگی انسان‌ها و ایجاد تغییرات بر وضعیت اجتماعی و معاشرت نیز به‌خوبی در این فیلم نشان داده شده است. همچنین، خلاقیت‌های مرتبط با رشد علم، شرایط و امکانات زندگی قابل تحسین است. نامزدی در چند بخش جایزه اسکار و بَفتا و برنده شدن در چند مورد از آن‌ها، از جمله افتخارات این فیلم است. این فیلم نشان می‌دهد که دستکاری ژنتیک ممکن است چه پیامدهایی به همراه داشته باشد.

Blade Runner 2049
Blade Runner 2049

دانلود فیلم دونده تیغه

فیلم سینمایی بازیکن شماره یک آماده Ready Player One

واقعیت مجازی. فیلم جدید کارگردان معروف استیون اسپیلبرگ درباره واقعیت مجازی پیشرفته در سال 2045 خواهد بود. این فیلم با اقتباس از یک رمان علمی ‌تخیلی به همین نام ساخته شده است. این کتاب در سال 2011 منتشر شده و به زبان فارسی نیز ترجمه شده است. داستان از این قرار است که در سال ۲۰45 میلادی، دنیای واقعی محلی ناخوشایند است. به همین دلیل مردم رو به دنیای مجازی آورده‌اند و تخیلات مجازی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم است. وید واتس یک جوان تنها است که زندگیش را وقف مطالعه و حل معماهای دنیای دیجیتال کرده ‌است. در آن دوران یک محیط مجازی باز و بسیار وسیعی به‌نام OASIS ساخته شده که شامل هزاران سیاره مختلف است و افراد با دستگاهی مانند هدست واقعیت مجازی وارد آن می‌شوند. در OASIS، هر فرد یک نام و یک چهره ویژه دارد و قدرت هرکس بر اساس سطح او است. خالق این دنیای مجازی در روز مرگش وصیت می‌کند هرکس معماهای او را کشف کند و به تخم مرغ هلیدی (نام یک گنج) دست یابد، صاحب تمام ثروت او می‌شود. در ادامه اتفاقاتی برای این جوان، رقبا و تمام دنیای مجازی می‌افتد که بسیار جالب و سرگرم‌کننده است. زمان اکران بازیکن شماره یک آماده نزدیک است و تا چند هفته دیگر روی پرده سینماها خواهد رفت.

Ready Player One
Ready Player One

دانلود فیلم بازیکن شماره 1 آماده

فیلم سینمایی حاشیه اقیانوس آرام:خیزش Pacific_Rim: Uprising

درگیری هیولاهای بیگانه با انسان‌ها و ابرقهرمان‌ها به بخشی جداناپذیر از سینما تبدیل شده است. در حال حاضر فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای مارول و DC کنترل این بخش را در اختیار خود دارند. اما در این بین فیلم‌های مستقلی نیز ساخته می‌شود و بعضاً محبوبیت زیادی پیدا می‌کنند. یک نمونه از این فیلم‌های مشهور هالیوودی، حاشیه اقیانوس آرام بود که در سال 2013 به کارگردانی گی‌یرمو دل‌تورو ساخته شد و ستارگان زیادی در آن ایفای نقش کردند. داستان فیلم در سال ۲۰۲۰ رخ می‌دهد، جایی که زمین توسط هیولاهای فضایی مورد حمله قرار گرفته است. این هیولاهای عظیم به‌وسیله یک درگاه در کف اقیانوس آرام وارد زمین می‌شدند. برای رویارویی با این هیولاها بشر به فکر ساخت روبات‌هایی غول‌پیکر به‌شکل انسان افتاد. انسان‌ها در دل این روبات‌ها قرار گرفتند و به‌وسیله خلبان‌هایی که ذهنشان توسط رشته‌های عصبی به یکدیگر متصل می‌شود، هدایت می‌شدند. با اتفاقات و زد و خوردهایی که در طول فیلم اتفاق می‌افتد و با کمک جلوه‌های ویژه عالی، دو ساعت کامل سرگرم خواهید شد. این فیلم با بودجه هنگفت 190 میلیون دلاری ساخته شد و 411 میلیون دلار فروش داشت. نسخه دوم این فیلم (خیزش) توسط کمپانی یونیورسال تا چند روز دیگر اکران خواهد شد. بودجه آن 150 میلیون دلار است و انتظار می‌رود فروش بالایی هم در ایالات متحده و هم به‌صورت جهانی داشته باشد. حاشیه اقیانوس آرام: خیزش به‌صورت دوبعدی، سه‌بعدی و IMAX عرضه خواهد شد.

Pacific_Rim: Uprising
Pacific_Rim: Uprising

دانلود فیلم حاشیه اقیانوس آرام خیزش

فیلم سینمایی Robot & Frank

داستان در مورد پیرمردی در آینده نزدیک است که دچار آلزایمر شده است . ( او همچنین چند سالی را در زندان گزرانده است.) پسر او که نگران سلامتی پدر است برای او رباتی می اورد که به سلامتیش خیلی اهمیت می دهد و برای او هر کاری میکند که به رخداد اتفاقاتی منجر میشود .

فیلم سینمایی 2001: A Space Odyssey

این فیلم قطعاً بهترین فیلم در حوزه هوش مصنوعی است. این فیلم که جنبه علمی‌ و تخیلی زیادی دارد به سفر طولانی و ماجراجویانه یک ربات در فضا اشاره دارد. در این فیلم که تا حد زیادی فلسفی هم هست، نهایت تکنولوژی با تصاویر بسیار زیبا به تصویر کشیده می‌شود.

فیلم سینمایی Wall-E

این فیلم که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های پیکسار بود. ربات WALL-E (مخفف حذف زباله در سطح زمین) در سطح زمین مأموریت حذف زباله‌ها را دارد و به مدت ۷۰۰ سال به این کار مشغول است. این فیلم که هوش مصنوعی ربات‌ها را به تصویر می‌کشد برای کودکان نیز جذاب است. وال ئی در واقع یک فیلم پویا نمایی علمی تخیلی امریکایی است که در سال 2008 به کارگردانی اندرو استنتون توسط استودیوی پیکسار اکران شد.

داستان این فیلم درباره رباتی به نام وال ئی Wall-E است ، یک رباتی که زباله های انسان ها را بعد از این که زمین را ترک کردند و به زندگی در سیاره های دیگر رفته اند ، جمع می کند. این ربات عاشق رباتی به نام ایو می شود که به دنبال او به فضا می رود و اتفاقاتی رخ می دهد که در فیلم می توانید ببینید.

وال ئی
فیلم سینمایی وال یی

دانلود فیلم Wall-E

فیلم سینمایی The Machine

دو برنامه‌نویس انگلیسی به نام آوا و وینسنت یک ربات باهوش مصنوعی بسیار پیشرفته را ایجاد می‌کنند تا به انسان‌ها خدمت کنند. اما این ربات به دست وزارت دفاع انگلستان می‌افتد و هدف آن کشتن افراد می‌شود.

فیلم سینمایی WarGames

پسر جوانی به‌طور تصادفی هنگام بازی کامپیوتری به کامپیوترهای نظامی وصل می‌شود و پس از مدتی بازی کردن موشک‌های هسته‌ای ایالات متحده آمریکا را فعال می‌کند و جنگ جهانی سوم شروع می‌شود! درباره مشکلات کامپیوترهای هوشمند فیلم های مختلف ساخته شده اما این فیلم بهترین است. زیرا زمانی ساخته شد که کامپیوترهای خانگی به عضوی از خانه های آمریکایی تبدیل شده بود و داستان درباره یک کودک هکر است که ناگهان به ابرکامپیوتر نظامی سیستم سلاح های هسته ای آمریکا وارد می شود. گرچه این فیلم کودکانه است اما سوالاتی درباره استفاده از هوش مصنوعی در دنیای امروز ربات ها و دنیای نظامی همچنان رایج است.

فیلم سینمایی Colossus: The Forbin Project

دکتر چارلز یک کامپیوتر برای محافظت از ایالات متحده آمریکا در برابر حمله اتمی‌طراحی کرده است. اما این کامپیوتر قدرت پیچیده دیگری نیز دارد که با کامپیوتر روسی دیگری ارتباط برقرار کرده و ماجراهای عجیبی اتفاق می‌افتد.

فیلم سینمایی Transcendence

یکی از شاخص‌ترین فیلم‌ها در زمینه هوش مصنوعی این فیلم است. دکتر ویل یک برنامه هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای را ایجاد می‌کند که می‌تواند تصمیماتی شبیه انسان بگیرد و حتی فکر کند!

فیلم سینمایی من ربات هستم – I, ROBOT – ۲۰۰۴

یک فیلم براساس داستانی از نویسنده علمی تخیلی، آیزاک آسیموف، درباره چند دهه در آینده نزدیک که استفاده از ربات ها بسیار فراگیر شده است. ویل اسمیت نقش پلیسی را ایفا می کند که باید درباره مرگ یک پروفسور رباتیک که شاید توسط یکی از مخلوقاتش کشته شده باشد، تحقیق می کند.

این فیلم هم مانند “اکس ماشینا” در بررسی پرسش های فلسفی در زمینه هوش مصنوعی موفق عمل کرده و داستان جذابی را خلق می کند. همچنین بین انسان ها و ماشین ها مرز باریکی ایجاد می کند. هنگامی که شخصیت اسمیت می پرسد: آیا یک ربات می تواند سمفونی بنویسد؟ آیا یک ربات می تواند یک نقاشی را به یک شاهکار زیبا بدل کند؟ ربات پاسخ می دهد: تو می توانی؟ بنابراین یک چالش جذاب خلق می شود.

سریال آینه سیاه Black Mirror

وقتی صحبت از آینده انسان و فناوری می‌شود، همه به یاد یک قصه تکراری دیگر می‌افتند. با چنین دیدگاهی که مخاطبان دارند، ساختن فیلمی جذاب کار دشواری است. اما آینه سیاه از این آزمون سربلند بیرون آمده است و متفاوت از نمونه‌های قبلی است. این سریال شامل چهار فصل و مجموعاً 18 اپیزود است. آینه سیاه آنتولوژی بوده و هر قسمت آن روایت‌گر یک داستان مجزا است. داستان همه قسمت‌های این سریال توسط چارلی بروکر نوشته شده است و کارگردان‌های مشهوری ساخت آن را برعهده گرفته‌اند. آینه سیاه یکی از عجیب‌ترین و خلاقانه‌ترین سریال‌هایی است که تاکنون ساخته شده‌ است. سریال به طور علنی نقدی آشکار بر روابط انسانی و فناوری دارد و سعی دارد به بیننده درباره این شیوه زندگی اسفبار هشدار دهد. آینه سیاه در هر قسمت خود بخشی از زندگی امروزه انسان‌ها را به باد انتقاد می‌گیرد. به ‌طور مثال اعتیاد به فناوری، نظام سرمایه‌داری، زندگی سیاست‌مداران و میل به خشونت در فضای مجازی تنها بخشی از مواردی هستند که در سریال به آن‌ها پرداخته می‌شود. سریال بی هیچ ترس و تعارفی به تمام چیزهایی که هالیوود در سال‌های اخیر سعی کرده آن را به‌عنوان سبک زندگی امریکایی جا بیاندازد، حمله و به‌شدت از آن انتقاد می‌کند. آینه سیاه در وب‌سایت IMDB امتیاز 8.9 را کسب کرده و جزء 250 سریال برتر تاریخ است. دو فصل اول این مجموعه امتیاز خیره‌کننده 100/100 را توسط منتقدان کسب کرده است. اولین فصل این سریال در سال 2011 پخش شد و فصل چهارم آن اواخر سال 2017 به نمایش درآمد.

آدرس کانال تلگرام سایت بیگ دیتا:

t.me/bigdata_channel

آدرس کانال سروش ما:
https://sapp.ir/bigdata_channel

جهت دیدن سرفصل های دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

Visits: 79906

همچنین ببینید

فیلم سینمایی نارفیق وب تاریک

دانلود فیلم سینمایی نارفیق وب تاریک ۲۰۱۸ (unfriended dark web)

فیلم سینمایی نارفیق وب تاریک ۲۰۱۸ (unfriended dark web)  پیشنهاد می شود افرادی که به …

فیلم سینمایی او (her)

دانلود فیلم سینمایی او (her) دوبله شده به زبان فارسی

فیلم سینمایی او (her) این فیلم جذاب, تحت تاثیر گرفتن احساسات آدمی را در تعامل  …

9 دیدگاه

  1. سلام دوستان. من حدود دو سال پیش یه فیلم آمریکایی دیدم که اسمش نمیدونم چی بود. خیلی ممنون میشم اگه بتونید اسمش رو بهم بگید. داستانش اینطور بود: مثلا آینده بود و زمین دیگه مکان مناسبی برای زندگی نبود. انسان ها یه ایستگاه فضایی در نزدیک زمین ساخته بودن تا اونجا زندگی کنن. اما فقط افراد مهم و معروفی مثل رئیس جمهور و… میتونستن اونجا زندگی کنن و افراد معمولی و فقیر باید روی زمین میموندن و به سختی زندگی میکردن. اما یه فردی روی زمین زندگی میکنه که از کودکی آرزوشه به اون ایستگاه فضایی بره و هرکاری برای رفتن به اونجا میکنه و… .
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  2. یه فیلمه هست که یه ربات های از فضا برای بررسی زمین میان و مردم رو قرنطینه میکنن. هر کس که از خونه بیرون بیاد از طریق دستگاهی که به زیر گوشش وصل شده پیدا میشه و 10 ثانیه وقت داره که به داخل خونه برگرده. کسی اسم این فیلمو میدونه بگه.

  3. سلام بهترین هوش مصنوعی رو ننوشتین که اخه
    سریال فرد تحت نظر یا همون مظنون این بهترین سریال هستش

  4. سلام سریال 100 را جا انداخته اید دیدن این سریال به شدت برای علاقمندان حوزه مدیریت و فناوری توصیه می شود

  5. با سلام و تشکر عنوان فلیم اصلاح شد. ولی پوستر ها درست هستند

  6. امیرحسین بقایی

    ممنون از جمع آوری فیلم های خوب و معرفیشون.
    متشکرم

  7. با سلام و عرض ادب و تشکر از اطلاعاع رسانی شما
    مشکل لینک ها برطرف گردید

  8. سلام یه سری از لینک دانلود ها خرابه و 3 تاشون فقط یک فیلمه

دیدگاهتان را بنویسید