گیمیفیکیشن (gamification) یا بازیگونه سازی چیست؟

اگر به دنبال بهترین نمونه های گیمیفیکیشن در زمینه تجاری هستید ، به مکان مناسب رسیده اید. آیا می دانستید 83 درصد از کارکنان وقتی آموزش های خود را به صورت گیمیفیکیشن انگیزه می دهند بسیار بیشتر هستند؟ علاوه بر این ، بازی سازی به 60 درصد از کارگران کمک کرده است که بهره وری بیشتری داشته باشند.

وقتی Gamification به درستی انجام شود ، می تواند برای آموزش و اهداف تحقیق و توسعه شرکت شما معجزه کند. بنابراین ، جای تعجب نیست که چرا بسیاری از بزرگترین و موفق ترین سازمانهای جهان فعالیتهای تجاری خود را به بازی درآورده اند. به نوبه خود ، بسیاری از آنها با نتایج منفجر شده اند.

بنابراین این شرکت های قدرتمند چه کسانی هستند؟ چالش های تجاری آنها چه بود؟ و مهمتر از همه ، چگونه از بازی سازی برای حل آنها استفاده کردند؟ بدون توضیح بیشتر ، در اینجا 12 مورد از بهترین نمونه های بازی سازی در دنیای تجارت برای 2021 آورده شده است! PS: اگر می خواهید در مورد اصول آموزش گیمیفیکیشن بیشتر بیاموزید ، این مقاله را مطالعه کنید: نحوه عملکرد تمرینات بازی سازی شده: راهنمای مبتدیان 2021.

گیمیفیکیشن در آموزش چیست و چه ارتباطی با محیط کار امروزی دارد؟

آیا می دانید مشارکت در آموزش همچنان چالش شماره یک برای متخصصان L&D است؟ در حقیقت ، شرکت های سراسر جهان به دلیل آموزش ناکارآمد ، سالانه 13.5 میلیون دلار به ازای هر 1000 کارمند ضرر می کنند.

در یک یادداشت مشابه ، بیش از 68 درصد از رهبران منابع انسانی نیاز به ایجاد مهارت ها و شایستگی های حیاتی می دانند. این امر باعث می شود که سازمان های آنها در میان چالش های تجاری امروز پیشرفت کنند. بدون شک ، آموزش های موثر و برنامه های استقرار در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

در این مقاله ، ما آموزش گیمیفیکیشن را در تمام شکوه خود بررسی می کنیم. به طور خاص ، ما به آنچه در آن است ، چگونه کار می کند و چگونه تعامل با تأثیر بالا را هدایت می کند ، نگاه می کنیم. در نهایت ، ما چند نمونه عالی از شرکت هایی را که با موفقیت گیمیفیکیشن را در رویکرد آموزشی خود به کار گرفته اند ، بررسی خواهیم کرد. اجازه دهید خوبی بازی محور شروع شود!

Gamification در آموزش چیست؟

طبق تعریف ، گیمیفیکیشن فرآیند استفاده از مکانیک بازی در محیطی غیر از بازی برای افزایش تعامل ، شادی و وفاداری است. به این ترتیب ، آموزش بازی سازی آموزشی است که عناصر بازی یا مکانیک را در رویکرد خود شامل می شود.

گیمیفیکیشن
گیمیفیکیشن

Game mechanics

مکانیک بازی توسط طراحان بازی سازی تعیین می شود. اینها عناصری هستند که از بازی ها جدا شده و در محیط آموزشی شما گنجانده شده اند. به عبارت دیگر ، مکانیک اهداف یادگیری و نحوه پیروزی یا پیشرفت بازیکنان در سطوح یا کسب امتیاز را مشخص می کند. به عنوان مثال ، مکانیک شامل (اما محدود به آن) نقاط ، نشانها ، سطوح و تابلوهای راهنما نیست.

Player behaviours

رفتارهای بازیکنان حرکاتی هستند که با اجرای این مکانیسم های بازی ظاهر می شوند. آنها شامل رفتارهای مورد نظر مانند اتمام دوره ، شرکت در آزمون ها و اشتراک دانش هستند.

Emotional states

حالت های احساسی سومین قطعه از معمای بازی است. اینها شامل احساسات مثبت یا منفی هستند که در طول تجربه آموزش برانگیخته می شوند (مانند هیجان یا ناامیدی).

چگونه بازی سازی در آموزش موثر است؟

در بخش قبل ، ما با برخی از آمارهایی که از اثربخشی گیمیفیکیشن در تمرین پشتیبانی می کنند ، هیجان زده شدیم. اما چگونه و چرا آموزش گیمیفیکیشن کار می کند؟ در اینجا پنج عامل وجود دارد…

1) بازی سازی توسط علم مغز پشتیبانی می شود
2) از انگیزه های درونی و بیرونی نشأت می گیرد
3) رفتارهای فعال را بسیج می کند
4) ارزیابی زمان واقعی و انعطاف پذیر را فعال می کند
5) یادگیری اجتماعی را تقویت می کند

منابع:

.https://www.growthengineering.co.uk/top-12-examples-of-gamification-in-business/

.https://www.growthengineering.co.uk/how-gamification-in-training-works-beginners-guide/

 

Visits: 814

همچنین ببینید

Graph Mining gephi

آموزش گفی (Gephi) نرم افزار تحلیل شبکه های اجتماعی، گراف کاوی و مصور سازی

Gephi نرم افزاری محاوره ای که بر خلاف برخی از نرم افزارهای تحلیل شبکه های …

دیدگاهتان را بنویسید