مجموعه داده (Data Set) ترجمه فارسی قرآن آقای قرائتی با دانلود فایل متنی

ترجمه فارسی قرآن برای دوستان بزرگواری که بر روی تحلیل های هوشمند در قرآن کریم کار میکنند میتواند مفید فایده باشد لیکن میتوانند از دیتاست (مجموعه داده) زیر برای به این منظور استفاده نمایند. مجموعه داده (Data Set) متن اصلی قرآن نیز در این لینک قالب دانلود است.

تنها سخنانی که بدون هیچ تغییر از مبدا آفرینش بر روی کره زمین در دستان بشر موجود است همین قرآن عزیز است. قرآن تنها جملات خداوند است که تا کنون بدون تغییر در اختیار انسان گذاشته شده است.

در سال‌های پیش از انقلاب به دعوت مردم متدین، شهر به شهر می‌رفت و در مساجد و حسینیه‌ها، معارف دینی را به زبانی ساده و روان و بیانی شیوا و شیرین برای عموم مردم به ویژه نسل جوان ارائه می‌کرد. پس از انقلاب نیز به پیشنهاد شهید مطهری و موافقت امام خمینی(ره)، از تابستان سال ۵۸ به تلویزیون رفت و برنامه درس‌هایی از قرآن را پایه گذاشت که ۳۸ سال است به صورت هفتگی موضوعات مختلف اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی را از نگاه قرآن و روایات برای مردم تبیین می‌کند.

ایشان در کنار این برنامه تلویزیونی، یک برنامه رادیویی به نام آینه وحی را آغاز کردند که آیات قرآن کریم را از آغاز تا پایان به شیوه‌ای جدید و بدیع تفسیر می‌کرد و به جای ذکر اقوال مفسران بر نکته‌ها و پیام‌های کاربردی قرآن تأکید داشت. محتوای این برنامه که قبل از ارائه در رادیو به صورت آیه به آیه فیش‌برداری می‌شدند تحت عنوان تفسیر نور، ابتدا در قالب یک دوره دوازده جلدی و سپس ده جلدی منتشر و در سال ۷۶، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد.

Download (ZIP, 377KB)

ترجمه فارسی قرآن
ترجمه فارسی قرآن

 

آدرس کانال تلگرام سایت بیگ دیتا:

t.me/bigdata_channel

آدرس کانال سروش ما:
https://sapp.ir/bigdata_channel

جهت دیدن سرفصل های دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

جهت ثبت نام در دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

 

Visits: 1078

دیدگاهتان را بنویسید