دانلود دیتاست (Data Set) مسیرهای پروازی

در این پست دیتاست مسیرهای پروازی از گراف ۶۰،۰۰۰ پرواز در بین ۳,۲۷۵ فرودگاه جهان توسط ۵۳۱ خطوط هوایی در ۳۷،۱۵۳ مسیر یکتا ارائه شده است. هر نود نشان دهنده یک فرودگاه است و اندازه گره نشان دهنده تعداد مسیرهای پرواز (مجموع ۳۷۱۵۳ مسیر) بر اساس داده های OpenFlights.org است. گراف تحلیل شده این دیتا ست را میتوانید در پست تحلیل گراف خطوط هوایی شبکه جهانی مشاهده کنید.

برای پرواز بین فرودگاه های مختلف مسیرهای هوایی مخصوصی وجود دارند. برای حفظ امنیت هواپیماهای بی شماری که در حال پرواز هستند باید قوانین راه های هوایی را که مانند قوانین راهنمایی و رانندگی شهری هستند کاملا رعایت کرد. متن زیر، توضیحات نسبتا کاملی در این خصوص ارایه کرده و در انتها، نقشه رنگی راه های هوایی کشور را برای دانلود، قرار داده است.

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

http://shoaresal.ir/fa/news/97086/نقشه-مسیرهای-هوایی-ایران

دیتاست (Data Set) مسیرهای پروازی را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید:

Fligth Route dataset www.bigdata-ir.com

 

دیتاست مسیرهای پروازی
مجموعه داده مسیرهای پروازی

مسیرهای هوایی چیست: برای پرواز بین مقاصد و فرودگاه های مختلف، راه های هوایی مخصوصی تعریف شده و همچنین برای حفظ امنیت هواپیماهای بی شماری که در حال پرواز هستند ،قوانین راه های هوایی (مانند قوانین راهنمایی و رانندگی شهری) تدوین گردیده است. وقتی تعداد هواپیما ها آن قدر افزایش یافت که امکان برخورد آن با یکدیگر زیاد بود خطوط هوایی به وجود می آمد. لذا برای پرواز ، قوانین خاصی وضع گردید که مثلا هواپیما ها باید در ارتفاع و مسیر بخصوصی، در زمانی معین پرواز کنند. ارتفاع پرواز را در سراسر دنیا با واحد پا، اندازه می گیرند(هر پا برابر 48/30 سانتیمتر ). خطوط پروازی با رنگ های گوناگون و شماره های مختلف در نقشه رسم شده اند. مثلا خط زرد شماره نه مخصوص عبور از کشور سویس به فرانکفورت و هامبورگ (کشورهای اسکاندیناوی) است که هواپیما باید در این خط از جنوب به غرب در ارتفاع 20000- 30000 یا 40000 پا پرواز کند. اگر هواپیما از مسیر شمال به شرق در ارتفاع 150000 یا 350000 پا پرواز کنند در مسیر رفت و برگشت باید حداقل 1000 پا ارتفاع از یکدیگر فاصله داشته باشند. این قوانین در سراسر دنیا رعایت می شود.

آدرس کانال تلگرام سایت بیگ دیتا:

t.me/bigdata_channel

آدرس کانال سروش ما:
https://sapp.ir/bigdata_channel

جهت دیدن سرفصل های دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

Visits: 2297

همچنین ببینید

دیتاست فایل اسلاید پاورپوینت

دیتاست بیش از دویست و هفتاد هزار لینک فایل متنی

دیتاست فایل متنی: در این پست مجموعه داده ای شامل بر  دویست و هفتاد هزار …

انواع User Agent

انواع User Agent برای خزش در وب به صورت مودبانه (politeness)

پروتکل  HTTP یک پروتکل درخواست و پاسخ  است که بین یک کلاینت و یک سرور …

دیدگاهتان را بنویسید