مسیحیت تبشیری چیست؟ تاریخچه، نکات و اصطلاحات

 هدف از تهیه این مطلب به هیچ وجه توهین به دین مسحیت نبوده و صرفا فرقه ای خاص و منحرف به نام مسیحیت تبشیری مورد بررسی قرار گرفته است. لیکن شیعیان به تمامی پیامبران الهی(س) عشق می ورزند و برای همه آنها احترامی در حد پیامبر اسلام(ص) قائل هستند. شاهد این ادعا همین بس که در مسلمانان به وفور دیده می شوند افرادی که نام فرزندان خود را از نام پیامبران الهی سایر ادیان و حتی زنان و دختران آنها انتخاب می کنند. در حالی که فریب خوردگان تبشیری، اگر نام پیامبر اسلام (ص) و سایر نام های مذهبی داشته باشند، در اولین اقدام ها، در صدد تغییر نام خود بر می آیند.

حتی در اقداماتی عجیب، فریب خوردگان این فرقه در زمان شهادت دادن به دین مسیحیت، توسط کشش های قلابی نه تنها باید اظهار کنند که حضرت عیسی(ع) خدا هست، بلکه باید با زبان اقرار کنند که از پیامبر مسلمانان و کتابشان و ائمه آنها بیزار هستند. در صورتی که در تعالیم اسلام عزیز، انکار نبوت حتی یک پیامبر الهی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

مقدمه نویسنده

در این پست، دیدگاه اسلام دربارۀ حضرت عیسی(ع) و مریم مقدس(س) و نیز نگاه مسیحیت جاری به آن حضرت مورد توجه و کاوش قرار گرفته است. در اینجا به حقایقی اشاره می­کنیم که معمولاً مبشران مسیحی از بیان آن در جوامع اسلامی پرهیز می­ کنند. امید است این مبحث پرده ها را از بخشی از حقایق کنار بزند و نه تنها مانع فریب خوردن افراد شود، بلکه پیروان ادیان مختلف و به ویژه مسیحیت را نیز به تفکر وادارد؛ تفکری که بر خلاف آموزه های کلیسا نه تنها گناه نیست، بلکه یک ساعت آن مطابق با حدیث نبوی از 70 سال عبادت بالاتر است.(تعقل)

 

مسیحیت تبشیری
بحران هویتی در ایران، دست پخت فرقه های ضاله با بهرگیری از دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

 

مسیح(ع) از دیدگاه اسلام پیامبری اولوالعزم است و جالب است بدانیم قرآن معجزات بیشتری نسبت به انجیل برای آن حضرت قائل است. یک مسلمان نمی­ تواند مسیح (ع)را نفی کند و اصولاً اسلام ادامۀ مسیحیت راستین و در امتداد آن است؛ درقرآن کریم نام حضرت مسیح(ع) ۲۳ مرتبه با اسم عیسی، ۱۱ بار با نام مسیح و ۲ مرتبه لفظ ابن مریم آمده است و با اوصاف زیبا به وصف آنها پرداخته است. ولی انجیل امروزۀ مسیحیان سال ها و در مواردی قرن ها پس از حضرت مسیح(ع) به رشتۀ تحریر در آمده است؛ آن هم به زبان یونانی و در غرب؛ در حالی که زبان حضرت عیسی(ع) آرامی بوده و در فلسطین (خاورمیانه) می­ زیسته است و لذا تحریفات زیادی در آن صورت گرفته است.

نگارنده این مطلب احترام وافری برای پیروان ادیان الهی و به ویژه برای مسیحیان قائل است. در این مبحث صرفاً به نقد و معرفی دیدگاه­ ها با رعایت کمال احترام پرداخته شده است. هرچند نقد باورهای مسیحیان خوشایند آنان نباشد و انتظار داشته باشند دگماتیسم مذهبی بر دیگران نیز حکم فرما باشد؛ لیکن همان طور که حضرت محمد(ص) فرموده­ است: «ما کسانی هستیم که در مورد دین خدا مباحثه میکنیم».

مقدمه بر مسیحیت تبشیری

جریان مسیحیت تبشیری بدون در نظر گرفتن اختلافات فرق و مذاهب مسیحی با ‏تشکیل اردوگاه صلیبی در سطح جهان، با تمامی امکانات اقدام به جذب مسلمانان و پیروان ادیانِ ‏دیگر می‌نمایند‎.‎ این جریان در قالب تشکل‌های فرقه‌ای از جمله کلیساهای خانگی (کلیسای محرمانه) قدام به فعالیت می‌نمایند. سرشاخه ها که معمولا در ‏تهران و کرج ‏مستقر هستند با ارتباط‌گیری مستقیم با  بعضی از کشورهای خارجی مثل ترکیه و اخذ کمک مالی در سطح تقریباً گسترده اقدام های تبلیغاتی ‏می‌نمایند. متأسفانه تا کنون موفق به فریب و جذب تعدادی از مسلمانان شده‌اند. کشور ترکیه به عنوان نزدیک ترین مقر و پناهگاه تبشیری از لحاظ جغرافیایی به حساب می آید. و سیاست گذاران کشور ترکیه نیز مبنی بر جذب توریست بیشتر همکاری های زیادی با مسیحیان تبشیری کرده است. خیلی از فریب خوردگان فرقه تبشیری برای اولین غسل تعمید به کلیساهای از پیش تعیین شده ای در این کشور دعوت می شوند. سفر به ترکیه نیز یه عامل تشویقی برای فریب خوردگان محسوب می شود.

ترکیه نیز مبنی بر جذب توریست بیشتر
ترکیه نزدیک ترین پایگاه نوکیشان مسیحی برای فرار

 

البته ایده کليساهای خانگی در حقيقت از روضه های خانگی شیعيان گرفته شده است. چرا که روضه های خانگی شیعيان، نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن داشته است. اتاق های فکر جبهه جنگ نرم غرب بر این باور هستند که یکی از ارکان برتری جبهه ی شیعیان روضه های خانگی بوده است. چرا که در نهایت اثرگذاری، بسیار کم هزینه و مستقل هستند. البته با توجه به عدم شناخت غرب نسبت به محتوای روضه های خانگی، آنها را دچار خطای محاسباتی کرده است. آنها از این نکته غافل هستند که محتوای عالی تعالیم دینی و سیره ائمه شیعیان، جذابه ی معنوی برای شرکت در این مجالس را ایجاد کرده است؛ در صورتی که گردانندگان کلیساهای خانگی به علت نداشتن محتوای غنی معنوی، سعی بر ایجاد جاذبه های غیر معنوی دارند که البته به همین دلایل در نگهداشت نوکیشان فریب خورده عاجز مانده اند و دچار ریزش فراوان در افراد جذب شده هستند. البته لازم به ذکر است در هر حال اقلیت مذهبی پروتستان و منشعب آن جیزز آنلی یکی از مهمترین دغدغه‌های کارشناسان ‏حوزه فرهنگ در حوزه اقلیت‌های دینی است.‎

کليساهای خانگی
کليساهای خانگی

 

همچنین از این نکته مهم نباید غافل ماند که هدف نهایی از ایجاد کلیساهای خانگی، ایجاد خانه های تیمی در زمان آشوب، برای پشتیبانی جنگ شهری با نظام ایران است. این موضوع مهمی است که متاسفانه نوکیشان و فریب خوردگان مسیحیت تبشری از آن بیخبر هستند. نوکیشان مسیحی نمیدانند به عنوان پیاده نظام دشمن در آینده باید در صحنه های شورش های شهری نقش آفرینی کنند. در روزهای اول، نوکیشان مسیحیت، به عنوان دین محبت و مهربانی شیفته مسیحیت تبشیری می شوند؛ ولی بعد از گذشت چند سال فعالیت های روان شناختی، توسط گردانندگان کلیسای خانگی، تبدیل به پیاده نظام دشمن می شوند. پیاده نظامی که حاضر هستند جنایت های مختلفی در راه رسیدن به اهداف پنهان غرب برای رویارویی با مسلمانان انجام دهند.

رفتار مذکور در زمان هایی که کشور با بحران های اجتماعی مواجه می شود در کانای های ماهواره ای تبشیری به وضوح دیده می شود. کانال هایی که تا چند روز قبل دم از محبت و مهریانی می زندند به یکباره خوی وحشی گری خود را به نمایش می گذارند.

برخی از اعمال دور از منطق در کلیساهای خانگی

  • بکار بردن الفاظ شبان برای صاحبان کیسای خانگی و لفظ بره برای نوکیشان
  • اخراج ارواح و دیو و روح شرور از بدن اشخاص
  • سخن به زبان روح القدس
  • حرف زدن بلاواسطه با خدا
  • غسل تعمید در وان خانه در پیش چشم حضار
  • چپاول پول محرومان به بهانه کمک به مسیح
  • از یک طرف تمجید از تجرد حضرت عیسی(ع) و از یک طرف مجاز دانستن همجنسگرایی
  • اعتقاد به سه خدایی
  • اعتراف به گناهان نزد کشیش
  • مراسم خداخوری (عشای ربانی)
  • گناهکار دانستن نوزادان حتی در رحم مادر و فلسفۀ غسل تعمید
  • توهین­ ها در انجیل تحریف شده به حضرت مسیح(ع) و اشکالات در عبادات آنها و امثال آن
  • به مشورت گذاشته شدن تثلیث در مسیحیت و الوهیت حضرت عیسی(ع)

شبان و بره

کشیشان کلیساهای خانگی خود را به عنوان شبانی معرفی می کنند که می توانند گوسفندان که به عبارتی نوکیشان مسیحی هستند را به سوی مسیح یا خدا هداست کنند.

اخراج ارواح و دیو و روح شرور:

تبشیری ها معتقد هستند که در انجیل از چهار عبارت متفاوت در خصوص تسخیر ارواح استفاده می کند: دیو داشتن، دیو زده، شخصی با روح پلید، آزار دیدن شخص توسط روح پلید هرچند این چهار عبارت، تفاوتهایی با هم دارند، اما تقریبا یک وضعیت مشترکی را بتصویر می کشند.(فرصت رسیدگی و بررسی هر کدام از این واژه ها از حوصله این مقاله خارج است) بطور کل، کشیش ها یا بهتر بگوییم شبان ها با انجام یک سری نمایش ها و تحمیق کردن نوکیشان مسیحی سعی میکنند به آنها نمایش دهند که می توانند دیوها یا روح پلید را از بدن افراد خارج کنند

سخن به زبان روح القدس:

کشیشان یا به عیارتی شبان های کلیساهای خانگی نوکیشان مسیحی را دعوت به کار احمقانه ای با عنوان صحبت به زبان روح القدس می کنند. به این صورت که از آنها می خواهد هر صدایی که می خواهند از دهان خود در آورند گویا که دارند ادای حرف زدن با زبان خاصی را در می آورند. و به آن ها می گویند این زبان روح است و خدا معنای آن را می داند. و هر کس این عمل را انجام ندهد متهم می شود که در درون خود روح شرور دارد.

حرف زدن بلاواسطه با خدا:

حتی پیامبر الهی بواسطه حضرت جبرئیل با خداوند ارتباط می گرفتند ولی کشیشان تبشیری یا به اصطلاح شبانان مستقیما با خدا وارد گفتگو می شوند. این عملکرد تبشیری ها، انسان را یاد آن داستان یهودیان می اندازد که می گویند حضرت یعقوب با خداوند کشتی گرفت و (نعوذبالله) خدا را بر زمین زد.

غسل تعمید در وان خانه در پیش چشم حضار:

کلیپ ها و ویدئوهایی در فضای مجازی انتشار یافته که نشان دهنده این است در کلیساهای خانگی نوکیشان مسیحی با روش های مضحک غسل تعمید می کنند. این مورد نشان دهنده این است که اصطلاحا شبان ها یا همان کشیش ها تا چه حد پیروان خود را تحمیق کرده اند. وقتی به کسی فهماندی بره یا گوسفند هست پس به راحتی می توان کارهای احمقانه دیگر را از وی انتظار داشت.

غسل تعمید در وان خانه در پیش چشم حضارغسل تعمید در وان خانه در پیش چشم حضار

چپاول پول محرومان به بهانه کمک به مسیح:

گردانندگان کلیساهای خانگی نوکیشان مسیحی را دعوت می کنند که هرماه بخشی از در آمد خویش را به عنوان کمک به کلیسای های خانگی ببخشند. که پشت سر این عمل، چند هدف را دنبال می کنند. اول اینکه خود کشیشان گوشه چشمی به این در آمد ها دارند و دوم اینکه بخشی از در آمدها به آدم های مستعسل میدهند و می گویند از طرف میسح است تا بتوانند در گام های بعد برای مسیحی شدن وی اقدامات بعدی را انجام دهند. سوم اتاق فکر مسیحیت تبشیری بر این اعتقاد است که اگر کسی برای اعتقادش دست به جیب شود در آینده خیلی قوی تر از اعتقادات خود دفاع می کند. حتی اگر بداند اعتقاداتش غلط باشد.

از یک طرف تمجید از تجرد حضرت عیسی(ع) و از یک طرف مجاز دانستن همجنسگرایی

شبهات مسیحیت که از نوکیشان مخفی نگه داشته می شوند

  • چرا حضرت عیسی فرزند خدا محسوب می شود ولی حضرت آدم خیر؟
  • چرا زبان اولین انجیلی که پیدا شده با زبان حضرت عیسی متفاوت است؟
  • چرا هزینه های تبلیغات تبشیری را یهودیان میدهند مگر نه اینکه هر کس باید دین خود را تبلیغ کند؟
  • حضرت میسح چرا عبادت میکرد مگر ادعا نمی کنند که او خدا است پس چه کسی را عبادت می کرده؟
  • زجر کشیدن حضرت عیسی برای بخشش گناه هان بشر با کدام منطق سازگار است؟
  • مگر مسیحیت دین محبت نیست پس تجهیزات شکنجه انسان ها در کلیسا های قدیمی برای چه بوده؟
  • چرا توهین به مسلمانان مجاز است ولی به سایر ادیان الهی خیر؟

پیشنهاد می شود در صورتی که با ایي پديده ی شوم در اطرافیان خود مواجه هستيد. کتاب نیمه پنهان مسیحیت نوشته دکتر قدیری ابیانه را حتما دانلود و مطالعه کنید. این کتابچه کوتاه و ساده میتواند اطلاعات مفیدی در مورد این فرقه به خواننده بدهد. اين کتاب به چند زبان ترجمه شده و عایرغم شعار آزادی بيان، انتشار آن در خیلی از کشورهای غربی ممنوع است.

اردوگاه جنگ نرم با رویکرد مسیحیت تبشیری

‎ ‎این اقلیت مذهبی با وابستگی به خارج از کشور و هدایت مستقیم از سوی جریان ‏پروستانتیزم بین‌الملل، سیاست‌های تبلیغ و تبشیر آنان را پیگیری می نمایند از معضلات جدی ‏حال و آینده حوزه فرهنگ خواهد بود. ‎یکی از مهمترین راه‌حل‌های پیش‌روی توسعه و تبلیغ مسیحیت در کشورهای اسلامی ‏همین جریانات تبشیری هستند‎.‎ که از مصاديق بارز جنگ شناختي غرب در برابر اديان ديگر است.
تمام فرقه‌های مورد قبول و مطرود پروتستان‌ چون شاهدان یهود، مرمون‌ها، مونیسم و … ‏در یک اردوگاه مشترک تجمع داشته و اتحاد عمل و نظر دارند و هدف همه آنها با هدایت ‏سرویسهای جاسوسی غربی، ضرورت مسیحیت جهانی و لزوم تبلیغ و تبشیر مسیحیت به ‏ویژه در مناطق اسلامی است‎. رخنه مسیحیت تبشیری در مسیحیان همانند رخنه وهابیت در اسلام است.‎ و شیعه ستیزی فصل مشترک واهبیت و داعش با مسیحیت تبشری است. ایجاد تنفر علیه ائمه شیعیان به خصوص امیرالمونین و سید الشهدا از فعالیت های مشابه این دو گروه ضاله می باشد.

مسیحیان تبشیری همانند وهابیون تلاش دارند تا پیروان خود را از مسائل علمی و دنیای اطراف خود بی اطلاع نگاه دارند تا بتوانند نیروی پیاده نظام خود را کاملا کر و لال بار آورده و میوه خود را بچینند.آموزه های که در مسیحیت تبشیری جهت دوری از عقل و توجه به مسیح و ایمان صرفا به مخاطبین القا می شود به مانند وهابیت و نیروهای سلفی که در سوریه و عراق و افغانستان دست به انتحار و تحجر و کشتار می زنند همخوانی دارد.

کشیشان تبشیری به مثابه مفتی های وهابی ادعا دارند که اگر می خواهید آرامش دائمی داشته باشید و از حال خوب، خارج نشوید فقط  باید به خدای مسیح فکر بکنید. تمرکز خودرا بر روی عیسی مسیح بگذارید!

اخیرا جریان مسیحیت تبشیری با تلاش بسیاری سعی دارد این عقیده که در آخرالزمان ایران میزبان سلطنت‌الهی است و «کرسی خدا در ایران بر پا خواهد شد» را ترویج کند، آن هم با استناد به این آیه: «و خداوند می‌گوید: من کرسی خود را در عیلام برپا خواهم نمود و پادشاه و سروران را از آنجا نابود خواهم ساخت» [۱]و از این طرق تلاش بر ایجاد هیاهو بین نوایمانان و مسلمانان برای اطلاع‌رسانی به اینکه ایران در آینده کشوری مسیحی خواهد شد و نظام سیاسی کنونی نیز توسط خدا از بین خواهد رفت، چرا که خدا خودش این پیشگویی را نموده و بشارت ایجاد کرسی‌الهی در ایران را داده!

نظر مسیحیان و ارامنه نسبت به مسیحیت تبشیری چیست؟

مسیحیان و ارامنه بسیار با بدبینی نسبت به مسیحیان تبشیری نگاه می‌کنند و ایشان را مهمانان ناخوانده‌ای می‌دانند که در صدد جذب جوانان ارمنی به جریان‌های افراطی مسیحی هستند. نه ارامنه در داخل کشور و نه در حتی خود ارمنستان به آن‌ها در کلیساهایشان خوش آمد نمی‌گویند. در حالی که بسیاری از کلیساهای رسمی ارامنه به دلیل مهاجرت و یا کمی جمعیت در ایران سال‌ها متروکه شده و کسی به آن‌ها رفت‌وآمد نمی‌کند. با این حال کلیسای ارامنه به عنوان متولی این کلیساها حاضر نیستند حتی به صورت ساعتی کلیساهایشان را در اختیار این جریان‌ها بگذارند. مسیحیان تبشیری در طول سال‌های قبل از انقلاب تاکنون برخی جوانان ارمنی را جذب به خود کرده‌اند و از بدنه کلیسای سنتی ارمنی رها ساخته‌اند. از همین رو ارامنه نسبت به آن‌ها بسیار با سوءظن برخورد می‌کنند؛ همانند نگاهی که مسلمانان شیعه به وهابی‌ها دارند، ارامنه نیز به مسیحیان پنطیکاستی و اوانجلیستی می‌نگرند. 

چهار گروهی که در معرض جذب مسیحیت تبشیری هستند (مسیحیت تبشیری چه جور مخاطبی را جذب می‌کند؟)

گروه اول آسیب‌دیدگان اجتماعی طلاق: کلیساهای تبشیری بیشتر آسیب‌دیدگان اجتماعی را در معرض تبلیغات خود قرار می‌دهند. افراد شکست‌خورده عشقی یا اقتصادی، فرزندان طلاق، کودکان خیابانی، افرادی که به نوعی دچار بحران هویت هستند، افرادی که در جامعه مورد توجه قرار نگرفتند و در تقلای نوعی کسب جایگاه برای خود هستند، در اولویت جذب مسیحیان تبشیری قرار دارند. این افراد معمولاً به راحتی مورد سوءاستفاده گروه‌های افراطی و فرقه‌های انحرافی قرار می‌گیرند. بیشتر جذب‌شدگان مسیحیت یا آسیب‌دیدگان طلاق هستند و یا در خانواده بسیار متشنج و نابسامانی زندگی می‌کنند و به دنبال آرامش هستند.

گروه دوم طردشدگان اجتماعی و آسیب‌دیدگان اعتیاد: معتادان، فواحش و… از جمله اقشاری هستند که در جامعه مقبولیت ندارند و در انزوا قرار می‌گیرند و بعضاً پشتوانه‌های معنوی و مادی خود را نیز از دست می‌دهند و کاملاً در جامعه خود مطرود می‌شوند. این افراد به هر جایی که احساس کنند بتوانند تکیه کنند اعتماد می‌کنند و از همین رو به راحتی در خدمت گروه‌های سوءاستفاده‌گر قرار می‌گیرند. انجمن های NA نیز از محل های مناسب برای عضو گیری تبشیری است. به همیت دلیل است که از جامعه معتادان ترک کرده به وفور عضو مسیحیت تبشیری می شوند.

سال هاست حرف و حدیث های زیادی پیرامون انجمن بین المللی «معتادان گمنام» یا «ان.ای» بر سر زبان هاست و شواهد و اسناد زیادی از ارتباط مستقیم مبانی فکری انجمن مزبور با اصول و تعالیم مسیحیت تبشیری افشا گردیده‌است. به‌گونه ای که اکنون اغلب افراد می دانند ۱۲قدم معروف ترک اعتیاد این انجمن غربی اساساً از قدم های معروف در کتب آموزشی مسیحیت، اقتباس شده و مبدع این روش نیز طی آثار خود بر این مسئله اذعان نموده است. با این اوصاف، شاید این روش ترک برای افراد غربی مفید و کارآمد به نظر آید لیکن کاربرد آن در جامعه اسلامی ما، صرف نظر از تعارض اعتقادی با اصول دین مبین اسلام، بدون برنامه و هدف نبوده و -طبق برخی مطالعات صورت گرفته- محملی است برای جذب افراد به مسیحیت و به عنوان یکی از شگردهای مهم جریان تبشیر مطرح است. با این اوصاف، سؤال این است که چرا در یک سریال پرمخاطب در ایام عید نوروز(سریال پایتخت۵) باید شاهد تبلیغ این انجمن از زبان یکی از شخصیت های محوری داستان باشیم که دوبار بر آن تأکید می کند. بد نیست مسئولان صداو سیما نیات خیرخواهانه خودرا با دقت مضاعف همراه سازند تا خدای ناکرده شاهد نتایجی معکوس و در افتادن از چاله به چاه نباشیم.

ان ای
دوره های ان ای برای ترک معتادان پیش مقدمه ای برای القای مسیحیت تبشیری

 

گروه سوم خرافه‌پرستان: یکی از مهم‌ترین اقشاری که در میان گروه‌های هدف فرقه‌های انحرافی قرار دارند، افراد خرافاتی هستند.کلیساهای پنطیکاستی با طرح برخی ادعاهای ارتباط با روح‌القدس و قدرت‌های فراروانی به مخاطبان خود نشان می‌دهند که از طرف خداوند مورد تائید هستند و لذا داری قدرت‌های خارق‌العاده‌ای هستند. این ادعاها در میان عموم فرقه‌های انحرافی از ادیان شرقی تا غربی وجود دارد و مخاطبان زودباور که توانایی تفکیک بین معجزه و قدرت‌های فراروانی که هر شخصی می‌تواند آن را به دست آورد را ندارند، لذا به راحتی فریب فریبکاران دینی را می‌خورند.

گروه چهارم داوطلبان پناهندگی: کشورهای غربی با دادن پناهندگی به کسانی که تغییر دین می‌دهند، سعی در تشویق داوطلبان پناهندگی به مسیحی شدن می‌کنند. بسیاری از افراد به هوس اخذ پناهندگی وانمود به تغییر دین می‌کنند و به مرور زمان و بر اثر تبلیغات منسجم و وادار شدن به کارهای ضداسلامی و تبشیری، تبدیل به یک مسیحی می‌شوند.

مسيحيت تبشيري
مسيحيت تبشيري

تلاش رسانه‌های مسیحیت تبشیري از ماهواره تا فضای مجازی و توجه به جایگاه کودکان!

ابرازهای ترویج این جریان در ایران چیست؟

در فعالیت‌های تبشیری گذشته ابزارهای تبشیری مسیحیان یا در تألیف کتاب و اعزام کشیش به ایران در فعالیت‌های تبشیری آموزشی و درمانی خلاصه می‌شد. اما تنوع ابزارهای تبشیری  یکی از مشخصه‌های تبلیغ مسیحیت در دوران معاصر است.   

تبلیغات تصویری: با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و رایج شدن شبکه‌های تلوزیونی اینترنتی، تبلیغات تصویری به صورت یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغی در اختیار تبلیغات مسیحیت تبشیری قرار گرفته است. از جمله رسانه‌های تبشیر مسیحیت به زبان فارسی می‌توان به شبکه‌های «»، «نجات»، «ست سون» و «شبکه هفت» اشاره کرد که به صورت ۲۴ ساعته به تبلیغ مسیحیت به زبان فارسی می‌پردازند. همچنین شبکه‌های اجتماعی نقش گسترده‌ای در انتشار فیلم‌ها، کلیپ‌ها و پوسترهای تبشیر مسیحیت ایفا می‌کنند.

رادیو: رادیو یکی از قدیمی‌ترین ابزارهایی است که مسیحیان برای تبشیر از آن بهره می‌‏برند. چندین رادیو  برنامه پخش می‏‌کنند. از جمله رادیو ندای محبت، رادیو صدای انجیل، رادیو فبا، رادیو صدای نبوت، رادیو واتیکان، رادیو صدای امید، رادیو مژده، رادیو TWR، رادیو آموزشی دوتا دات کام.

کتاب: توزیع کتاب یکی از ابزارهای قدیمی تبلیغ مسیحیت  به شمار می‌رود. اگر چه کتاب‌های تبلیغی مسیحیت به زبان فارسی تا قبل از دوران معاصر از تعدادی انگشت شمار فراتر نمی‌رفت. اما در دوران معاصر صدها عنوان کتاب تبشیری فارسی منتشر شده است. کتاب‌هایی از قبیل «کتاب مقدس»، «بهای محبت»، «‌حیات در مسیح»‌، «تشبه به مسیح»، «‌دروس مقدماتی»، «زندگی تازه»، « کتاب الف »، «عیسی کیست؟»‌، «‌کلیسا»، «خدمت تعلیم»، «» از این دست اقدامات هستند.

 

C:\Users\user\Desktop\unnamed.jpg C:\Users\user\Desktop\yournewlifecoverweb.jpgC:\Users\user\Desktop\index.jpgC:\Users\user\Desktop\church1-415x260.jpgC:\Users\user\Desktop\unnamed2.jpgC:\Users\user\Desktop\unnamed3.jpg

 

مجله: مبشران مسیحی همچنین ده‌ها عنوان مجله فارسی در راستای تبلیغ مسیحیت منتشر می‌کنند؛ از جمله مجله برج دیده‌بانی، مجله خبر خوش، مجله بهار ایران، نشریه ندای محبت، مجله ناقوس، مجله شبان، مجله پیام نیکو، مجله جوانان با مسیح از مجلات تبلیغی مسیحیت به زبان فارسی است.

کلیساهای خانگی: منازلی هستند که کشیشان و یا ایمانداران مسیحی، مالکیت و یا اجاره آن‌ها را در اختیار دارند و با برگزاری جلسات کلیسایی در این منازل به صورت مخفی به تبلیغ مسیحیت و جذب نومسیحیان می‌پردازند. امروزه در شهرهای متعددی این کلیساها فعال هستند و مخاطبانی را به خود جذب کردند. نومسیحیان پس از جذب و طی مراحل مقدماتی به عضویت یک کلیسای خانگی در می‌آیند.  این افراد در گروه‌های محفلی ساماندهی می‌شوند و به صورت منسجم و تحت نظارت سازمانی در راستای اهداف مسیحیت تبشیری به کارگیری می‌شوند. کلیسای خانگی معمولاً با تعدادی بین ۱۵ تا ۵۰ نفر تشکیل می‌شود. رهبران این کلیساها از کمک‌های گسترده مؤسسات تبشیری بین‌المللی سود می‌برند.

اینترنت: برخی ویژگی‌های منحصر به فرد اینترنت، زمینه‌ای را فراهم آورده است تا بسیاری از گروه‌ها و جریان‌های تبشیری از آن به عنوان وسیله‌ای امن، برای تبلیغ و جذب بهره‌برداری کند. مبلغین مسیحی در اینترنت با تأسیس سایت، وبلاگ، خبرگزاری، کانال تلوزیونی، مجله اینترنتی، رادیو اینترنتی، سایت‌های بانک اطلاعاتی، کتابخانه مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مسنجرها  و… به تبلیغ مسیحیت می‌پردازند. هزاران سایت و وبلاگ و شبکه‌های مسیحی به زبان فارسی نتیجه اقدامات گسترده مسیحیان برای تبشیر مسیحیت در میان فارسی‌زبانان است.

مسيحيت تبشيري و حمايت گوگل
مسيحيت تبشيري و حمايت گوگل

 

تبلیغات چهره به چهره: یکی از مؤثرترین ابزار تبشیر مسیحیت تبلیغ چهره به چهره است. در این سبک از تبلیغ مبشران مسیحی با برقراری ارتباط چهره به چهره با افراد هدف سعی در جذب و کنترل ذهنی مخاطبان می‌کنند. افراد هدف می‌توانند به صورت اتفاقی در یک پارک، اتوبوس ، آرایشگاه ، تاکسی و… مورد شناسایی و تبلیغ قرار بگیرند.

آموزش: مبشرین مسیحی برای تربیت شبانان و کشیشان از میان نومسیحیان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی متنوعی به زبان فارسی کردند؛ از جمله با تحصیل در دانشگاه ایلام در انگلستان یا شرکت در دوره‌های آموزشی ۱۰ روزه تا سه ماهه در کشورهای مجاور یا آموزش از طریق رادیو و شبکه‌های ماهواره‌ای، شرکت در دوره‌های اینترنتی و مکاتبه‌ای سعی در آموزش مسیحیت در میان فارسی‌زبان دارند. 

کلیساهای فارسی زبان خارج از کشور: مسیحیت تبشیری، فعالیت‏‌های گسترده‌‏ای برای جذب ایرانیان خارج از کشور دارد. هم اکنون صدها کلیسای ایرانی فارسی‌زبان، برای جذب ایرانیان ساکن خارج از کشور و توریست‌‏های ایرانی، در خارج از کشور فعال است. بیشتر کلیساهای فارسی‌زبان در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، هلند و ترکیه فعال هستند. علاوه اینکه همایش‌ها و میتینگ‌های متعددی در فواصل مختلف برای ساماندهی فعالیت‌ها برگزار می‌شود.

مسيحيت تبشيري و حمايت خارج از کشور
مسيحيت تبشيري و حمايت خارج از کشور

 

تبلیغ برای کودکان: مبشران مسیحی، تبلیغات گسترده‌‏ای را برای تبشیر و اثرگذاری بر کودکان آغاز کردند. اهم این فعالیت‌‏ها عبارتند از: پخش روزانه بیش از چند ساعت برنامه کودک با گرایش تبلیغ مسیحیت در شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی، تولید و توزیع گسترده کتاب‌‏های تبلیغ مسیحی به زبان فارسی برای مخاطبان کودک، راه‌اندازی سایت تبشیری برای کودکان و دوبله کارتون‌ها و فیلم‌های سینمایی تبلیغ مسیحیت به زبان فارسی.

در زیر برخی از علائم بکار رفته در پروفایل های افراد مسیحی آورده شده است:

C:\Users\user\Desktop\index6.jpg C:\Users\user\Desktop\images4.jpg C:\Users\user\Desktop\images.jpg C:\Users\user\Desktop\images22.jpg C:\Users\user\Desktop\index5.jpg C:\Users\user\Desktop\images2.jpg C:\Users\user\Desktop\images.jpg C:\Users\user\Desktop\15.jpg C:\Users\user\Desktop\3index.jpg

 پاسخ حضرت امام به درخواست پاپ براى آزادى جاسوسان و ایجاد «مدرسه اندیشه»‏

همزمان با انقلاب اسلامی ایران و از بین رفتن تشکیلات مسیحیت تبشیری در ایران پاپ ‏وقت به بهانه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و آزادی جاسوسان آمریکایی به نامه نگاری با ‏حضرت امام ( ره) اقدام کرد.‏ وی در لابه لای درخواست خود اشاره به اجازه حضرت امام در بازگشایی مدارس تبشیری ‏نمود نکته ای که امام از آن غافل نماند و در پاسخی روشن جواب وی را داد.

این دفعه دومى است که آقاى پاپ (1) براى من کاغذ مى‏دهند و اشخاص را مى‏فرستند؛ ‏دفعه اول براى آن لانه جاسوسى بود که جوان هاى عزیز ما اطلاع پیدا کردند که این مرکزى ‏که در ایران به اسم سفارت امریکا هست سفارتخانه نیست، و اشخاصى که در آنجا هستند ‏اشخاص دیپلمات نیستند، بلکه جاسوسانى هستند که در یک مرکز جاسوسى متمرکز هستند و ‏براى ضرر ملت ما و کشور ما در آنجا مجتمع هستند، و آقاى پاپ شاید ندانسته توصیه ‏کردند براى آنها، و من در آن وقت مفصل تنبهاتى به ایشان دادم. و این دفعه براى مدارس ‏خودشان به اسم «مدرسه اندیشه» کاغذ نوشته‏اند و رسول فرستاده‏اند و از ما سفارش ‏خواسته‏اند براى اینکه مدارسشان در اینجا باشد.

ما با نصارا و با یهود و با سایر اقشار ملتها ‏هیچ دشمنى نداریم، و از مدارس به هیچ وجه جلوگیرى نمى‏کنیم، مادامى که مدرسه باشد ‏و براى تعلیم و تعلم باشد؛ حالا چه تعلیم و تعلم دستورات مسیح- علیه السلام- یا ‏دستورات دیگران؛ لکن اگر ما فهمیدیم که در ایران مدارس‏طور دیگرى هست، آنجا هم ‏نظیر همان لانه جاسوسى است، نمى‏توانیم تحمل کنیم که در مملکت ما به اسم تعلیم و ‏تربیت و به اسم مدارس، یک امور دیگرى انجام بگیرد. و البته این با دولت است که در این ‏موضوع تأمل کند و این موضوع را درست بررسى کند؛ چنانچه مدارس، مدارس هستند، ‏براى تعلیم و تربیت هستند، هیچ ممنوعیتى‏ ایجاد نخواهد شد، و چنانچه خداى نخواسته ‏این مدارس هم یک وضع دیگرى دارند و به اسم مدارس هستند، آن هم ملت ما تحمل ‏نمى‏کند و ما نمى‏توانیم تحمل کنیم.

نمومه هایی از فغالان تبلیغ مسیحیت تبشیری بعد از انقلاب!!!

وی که تا بیست سالگی مسلمان بوده است از طریق تبلیغات تبشیری جذب مسیحیت می ‏گردد وی دارای سه خواهر و دو برادر است.‏ سعید عابدینی تا پیش از ترک ایران از مهره های اصلی و سازمان دهنده محافل زیرزمینی ‏کلیسای خانگی بوده است.‏ وی در سال 1380با نغمه شریعت پناهی ازدواج می کند از حدود 12 سال پیش به صورت ‏مستمر بر فعالیتهای خود می افزاید به همین علت در سال 88 بازداشت می گردد اما با ‏دادن تعهد به عدم فعالیت های زیرزمینی و تبشیری کلیسای غیر قانونی خانگی آزاد می ‏گردد.‏

 سعید عابدینی
سعید عابدینی
مسحيت تبشيري
جنگ شناختي با طعم مسيحيت تبشيري در برابر کشورهاي مسلمان

 

وی بعد از خروج از کشور به علت ارتباط نزدیک خانواده همسرش با محافل سیاسی و ‏امنیتی آمریکا تاییدات امنیتی لازم را در ایالات متحده کسب و مامور فعالیت گسترده در ‏خصوص تبشیر در ایران می گردد.‏ در سال 1390با بودجه اختصاص داده شده توسط نهادهای سیاسی امنیتی آمریکا سازمان ‏خدماتی ‏saeed ministries‏ را در شهر بوئیس در ایالت ” آیداهو” آمریکا تاسیس می ‏نماید.‏ عابدینی در ایران با استفاده از ترفندهای قدیمی مبلغین تبشیر به راه اندازی مرکزی به نام ‏پرورشگاه جهت پوشش فعالیت های فرقه ای خود اقدام می نامید تا بتواند به راحتی از این ‏مکان برای برگزاری جلسات با هسته مرکزی تشکیلات فرقه ای خود استفاده نماید.‏ وی در سال 90 در سفری که به ایران داشت به علت فعالیتهای فرقه ای بازداشت و در سال ‏‏91 به 8 سال زندان محکوم می گردد.‏

آدرس کانال تلگرام سایت بیگ دیتا:

t.me/bigdata_channel

آدرس کانال سروش ما:
https://sapp.ir/bigdata_channel

جهت دیدن سرفصل های دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

جهت ثبت نام در دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

Visits: 2208

دیدگاهتان را بنویسید