جستجوی دیتاست گوگل سرویس بسیار کاربردی از گوگل

دیتاست (Dataset) یا مجموعه داده چیست؟

دیتاست یا مجموعه داده یا DataSet به مجموعه‌ای از داده‌ها می‌گویند که با موضوعیت واحد، جهت انجام کارها و پروژه‌های مربوط به علم داده استفاده می‌شوند. البته یک کاربرد دیگر دیتاست ها نیز برای مقایسه بین روش‌های مختلف هست، به این صورت که به‌طور نمونه بر روی دیتاست A، دو روش(الگوریتم) مختلف را اجرا کرده و با توجه به نتایج می‌توان بر اساس معیارهای دقت، سرعت و پیچیدگی هریک از روش‌ها را مقایسه کرد.

دیتاست (فارسی و انگلیسی) برای تحقیقات از کجا گیر بیاوریم؟


یکی از سؤالاتی که دانشجویان ارشد و دکترا می‌پرسند این است که: برای فلان درس (مثلاً درس داده‌کاوی) یا پایان‌نامه، نیاز به یک دیتاست (DataSet = مجموعه داده) دارم، از کجا می‌توانم گیر بیاورم؟

در هر حوزه ای از پژوهش، پژوهشگران شروع به ساخت دیتاست ها یا بنچ مارک هایی می کنند تا در آن حوزه دیگر پژوهشگران به راحتی بتوانند کار آنها را گسترش دهند و همچنین کار خودشان راحت تر شود. از طرفی باید برای اثبات کارهای خود، این دیتاست ها را در اختیار عموم قرار دهند. آنچه مشخص است اینکه در مقالات معتبر باید لینک این دیتاست ها را قرار دهند.کار با این دیتاست ها برخی مواقع مشکل است. در این جور مواقع باید یا فایلی کنار آن قرار داده باشند که بتوان از روی آن تشخیص داد که دیتاست چیست و یا باید از خبره آن کمک گرفت.

جستجوی دیتاست امکان جدید و بسیار کاربردی گوگل

سرویسی با نام  google Dataset Search توسط گوگل برای سهولت پردازش و اشتراک گذاری داده ها را در دنیا ارائه شده است. تهیه کنندگان داده هم میتوانند با پیروی از قالب استانداردی که برای توصیف داده‌ها توسط گوگل انتخاب شده است، مجموعه داده خود را در این موتور جستجو به اشتراک بگذارند. وزنامه‌نگاران، پژوهشگران و مهندسین داده می‌توانند ازین پس، مجموعه داده های مورد نیاز خود را به کمک این موتور جستجو بیابند. مشابه سرویس جستجوی اصلی گوگل، این ابزار جستجو تنها مشخصات مجموعه‌داده ها را به کاربر نشان می‌دهد و برای مشاهده و استفاه از آنها باید به سایت اصلی آنها مراجعه کرد.

دیتاست گوگل
دیتاست گوگل

آدرس کانال تلگرام سایت بیگ دیتا:

t.me/bigdata_channel

آدرس کانال سروش ما:
https://sapp.ir/bigdata_channel

جهت دیدن سرفصل های دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

Visits: 3484

همچنین ببینید

اسامی اشخاص حقیقی

دیتاست اسامی اشخاص حقیقی جهت استفاده در پردازش متن

عناوين مطالب: 'بانک اسامی اشخاص حقیقی جهت استفاده در تشخیص موجودیت های اسمی:کاربردهای NERروشهای تشخیص …

دیتاست برای یادگیری عمیق

مجموعه داده یا دیتاست برای یادگیری عمیق

معمولا برای هر کار تحلیل در هر حوزه ای به مجموعه داده ی آن حوزه …

یک دیدگاه

  1. سلام یکم واضح تر می نوشتید هگبهتر بود.
    ما که نفهمیدیم جریان جیه

دیدگاهتان را بنویسید