ابزارهای جستجوی مکانی و اوسینت در شبکه اجتماعی توییتر

مقدمه : ابزارهای اوسینت جستجوی مکانی در توییتر

این روزها هویت هر کسی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، دقیق یا غیردقیق و گسترده یا مبهم در اینترنت ثبت شده است. هر کسی در طول عمرش حداقل فعالیتی در اینترنت دارد که به واسطه آن ردپایش در فضای وب و دنیا پر رمز و رازش ثبت می شود. بنابراین پیدا کردن افراد تنها با داشتن اطلاعات ناچیزی از او در این دنیا کار ساده ای است. به خصوص اگر این اطلاعات را در موتور های جستجو و ابزار های خاصی که برای پیدا کردن افراد طراحی شده اند وارد کنید.

در مطالب قبل به مبحث جمع آوری و تحلیل اطلاعات در توئیتر و جمع آوری اطلاعات در اینستاگرام و  روش های اوسینت پرداخته شد در این مبحث ابزارهای جستجوی مکانی و اوسینت در شبکه اجتماعی توییتر بررسی میشود. توییتر به طور قطعی به عنوان یک سرویس مستقل مفید است، اما هنگامی که شما شروع به کار در تمام ابزارهای آن می کنید می توانید با استفاده از برنامه های بسیار جذابی که در دسترس قرار می گیرد بسیار سرگرم کننده باشد و شما را به اطلاعات مفیدی هدایت نماید .

اطلاعات مکانی :

آیا واقعا نیاز است که کل دنیا بفهمد شما دقیقا از کجا توییت می‌کنید و لوکیشن شما کجاست؟

جستجوی مکانی در  توییتر
جستجوی مکانی در توییتر

مطمئنا شما هم خیلی به این مسئله که چه مقدار از اطلاعات مکانی شما با توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود فکر نکرده‌اید چون از نظر شما محل ارسال توییت‌ها خیلی برای دیگر کاربران اهمیت ندارد ، ولی این اطلاعات به شما برای فرایند های جمع آوری اطلاعاتی کمک شایانی می نماید .

محدوده جغرافیایی ترکیبی از اطلاعات مکان است که کاربر از طریق این رسانه های اجتماعی رد می کند و در نهایت “رد پای” را به مکان های کاربری می دهد.

امکان ردیابی مکانی در توییت هایی بود که قبل از تغییر سیاست های توییتر در آوریل 2015 ارسال شده بود. بنابراین این یک واقعیت است که توییتر به درستی  سیاست های خود را تغییر داده است. اما مشکل این است که بسیاری از اطلاعات مکانی قبل از 2015 هنوز از طریق API در دسترس هستند. البته این یکی از دسترسی های موجود برای بدست آوردن موقعیت مکانی افراد در توییتر است .

برای کاربران Twitter ، این ردپا از توییت های فعال GPS، Check-ins توییت های اجتماعی، جستجوی موقعیت مکانی زبان طبیعی (geocoding) و کاوش و مشاهده پروفایل ایجاد شده است.

در ادامه به معرفی ابزار هایی که در فضای وب به صورت رایگان برخی از اطلاعات مکانی افراد را در توییتر ترک کرده اند را معرفی می نماییم .

ابزارهای جستجوی مکانی در شبکه اجتماعی توییتر :

TrendsMap. 1

C:\Users\ali\Desktop\wp-content%2Fuploads%2F2010%2F08%2F1.jpg%2Ffit-in__1200x9600.jpg

این سرویس نقشه های زمانبندی از روند توییتر در سراسر جهان را ارائه می دهد. آنها به صورت hashtags،mentions یا کلمات کلیدی روی یک نقشه جهانی نمایش داده می شوند. شما می توانید با کلیک بر روی هر کلمه برای دیدن آن جریان در زمان واقعی از توییت هایی که به آن رویداد مربوط هستند را ببینید و کاربران فعال در این حوزه را بر روی نقشه مشاهده نمایید .

این یک نسخه بصری واقعا خوب برای نگاه کردن به موضوعات مورد علاقه توییتر است، اما اگر میخواهید جزئیات بیشتری را ببینید، میتوانید انتخاب کنید که روندهای مختلفی را از شهرهای مختلف ببینید یا تمرکز کنید تا موضوع مورد نظر را ببینید .

Tweography .2 

جستجوی مکانی در توییتر
جستجوی مکانی در توییتر

Tweography یک تابع جالب و فوق العاده می باشد که نقشه ای که توییت شما از آن فرستاده شده است را نمایش می دهد . اگر شما یک حساب کاربری توییتر دارای جغرافیایی را فعال کرده اید، می توانید وارد شوید تا توییت های خود را بر روی نقشه قرار دهید، که احتمالا برای جت استریو جالب تر از هر کسی است که در عرض چند مایل از خانه اقامت دارد. اگر شما به سرویس وارد شده اید، می توانید همین کار را برای توییت های اخیر توییتر انجام دهید و نیز سایر افراد در توییتر انجام دهید .

Geosocialfootprint .3

جستجوی مکانی در توییتر
جستجوی مکانی در توییتر

این وب سایت کاربران توییتر را قادر می سازد تا موقعیت های جغرافیایی خود را مشاهده کنند. علاوه بر این، کاربران را از برخی نواحی بالقوه نگران کننده با عادت های اشتراک فعلی خود مطلع می سازد. همچنین با ورود نام کاربری سایر افراد نیز این امکان را به شما خواهد داد تا مکانهای فعالیت آن را در نقشه نمایش داده و اطلاع دهد . برای شروع می بایست ، نام کاربری Twitter خود را در جعبه ورودی وارد کنید و دکمه «بازیابی توییت» را فشار دهید.

TwitterMap.tv.4

جستجوی مکانی در توییتر
جستجوی مکانی در توییتر

TwitterMap.tv همانند سایت TwitterVision بسیار عالی است که به شما امکان نمایش جهانی در توییتر را در سراسر جهان می دهد. با این حال، اگر ترجیح می دهید توییت های منطقه خاص را مشاهده کنید، می توانید به TwitterMap.us برای America یا TwitterMap.eu برای اروپا بروید.

تمام سایت های آن به همان شیوه عمل می کنند. برای استفاده از سرویس در اساسی ترین تنظیمات خود، فقط ضربه “بازی” برای دیدن توییت های تصادفی پاپ آپ در سراسر نقشه. گزینه های پیشرفته تر نیز وجود دارد. اگر از طریق کلمه کلیدی جستجو کنید، می توانید تمام توییت های مربوط به آن را به طور خودکار در نقشه منطقه پخش کنید یا حتی آن را به یک شهر محدود کنید. شما همچنین می توانید نام توییتر را جستجو کنید تا تمام مراحل آن را ببینید.

این سرویس سطح خوبی از جزئیات را فراهم می کند – به طوری که توییتر ظاهر می شود، شما می توانید تصویر نمایه تویتر و همچنین اطلاعات اساسی در مورد او، مانند مکان و پیروان / زیر شمارش را ببینید.

در انتها چارتی از سایر ابزار هایی که در محیط وب به شما امکان مکان یابی در شبکه اجتماعی توییتر را می دهد نمایش داده شده .

برگرفته از سایت https://osintframework.com/

جستجوی مکانی در توییتر
جستجوی مکانی در توییتر

در پایان از زحمات استاد حبیبی کمال تشکر را دارم

 مهندس اسفندیار

کلان داده

منابع :

https://osintframework.com/

https://mashable.com/2010/08/06/twitter-mapping-tools

 

برای دیدن فلیم های سینماییِ مهیج و جذاب”در حوزه فناوری اطلاعات، اوسینت و هوش مصنوعی“، بر روی اینجا کلیک کنید.

آدرس کانال تلگرام سایت بیگ دیتا:

t.me/bigdata_channel

آدرس کانال سروش ما:
https://sapp.ir/bigdata_channel

جهت دیدن سرفصل های دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

جهت ثبت نام در دوره های آموزشی بر روی اینجا کلیک کنید.

Visits: 3375

همچنین ببینید

کانال تلگرامی و گروه تلگرامی با موضوع داده، کاوی هوش مصنوعی و بیگ دیتا

کانال تلگرامی و گروه تلگرامی با موضوع داده، کاوی هوش مصنوعی و بیگ دیتا

در میان کانال های متعدد تلگرامی نزدیک به 59 درصد در دسته ای قرار می …

دیدگاهتان را بنویسید