کتاب موتور جستجوی الاستیک سرچ (elasticsearch)

توضیحات

ElasticSearch (ES) یک موتور جستجو و تحلیل منعطف، قدرتمند، متن باز، توزیع شده­، دسترسی بالا و بلادرنگ می­باشد که هسته شاخص­ گذار آن کتابخانه Lucene می­ باشد. الاستیک سرچ یک موتور جستجوی متن با امکانات فراوان از قبیل راحتی استفاده، مقیاس پذیری بالا، فیلترهای متنوع جستجو، تحلیلگرهای اختصاصی و سفارشی برای متون فارسی قبل از ایندکس و ذخیره در دیتابیس، دسته بندی نتایج و امکان گروه بندی و فیلتر ثانویه روی آنها، جستجوی فازی و تقریبی و مانند آنها را دارد. موتور جستجوی الاستیک سرچسرچ یکی از بهترین بانکهای اطلاعاتی سندگرا و همچنین جزء بهترین کتابخانه های جستجوی متن است که بر پایه کتابخانه معروف لوسین بنا شده است و علاوه بر سرعت بسیار بالا در پاسخگویی به انواع پرس و جوهای موردنیاز، توزیع شوندگی راحت در شبکه و سهولت بسیار زیاد در ورود داده دارد. امروزه با افزودن داشبورد مدیریتی کیبانا و امکانات یادگیری ماشین و نیز ماژول هایی مانند LogStash و HeartBeat که به جمع آوری اطلاعات و لاگ ها از سرورهای مختلف می پردازد به یک گزینه بسیار ایده آل برای ذخیره و پردازش و مانیتورینگ داده های در جریان سیستم های عملیاتی معاصر تبدیل شده است.

  • چندین شاخصی[۲] : یک خوشه می­تواند میزبان چند شاخصی که جدا از هم و یا به صورت یک گروه می­باشند،باشد.
  • مبتنی بر سند[۳] : ذخیره سازی موجودیت­های پیچیده دنیای واقعی به صورت اسناد JSON انجام می­گیرد. تمام فیلدها به صورت پیش فرض شاخص­گذاری می­شوند و تمام شاخص­ها در یک درخواست می­توانند استفاده شوند.
  • مدیریت مغایرت[۴] : یک کنترل کننده نسخه­ به منظور ممانعت از نابودی اطلاعات در زمان تغییرات همزمان
  • رابطRESTful : استفاده از رابط RESTful به گونه­ای که از JSON بر روی پروتکل HTTP استفاده می­کند.
  • ماندگاری در هر عملیات[۵] : برای ES در ابتدا امنیت داده مهم است. تغییرات اسناد در گزارش­های تراکنش­ها در چندین نود در خوشه مورد نظر ثبت می­شود تا امکان از دست رفتن داده به حداقل برسد.
  • عدم استفاده از قالب ثابت[۶] : ES به صورت اتوماتیک ساختار داده مورد نظر را از اسناد JSON استخراج کرده و پس از شاخص­گذاری آن را قابل جستجو قرار می­دهد. سپس بعدها با اعمال دانش خاص منظوره داده­های شما، نحوه شاخص­گذاری داده­های شما را تعیین می­کند.

دانلود کتاب آموزشی الاستیک سزچ
“ElasticSearch Tutorias Point”
تعداد صفحات: 82
حجم فایل: 1MB
سال انتشار: ۲۰۱6

دانلود کتاب موتور جستجوی الاستیک سرچ (elasticsearch)

کتاب موتور جستجوی elasticsearch
کتاب موتور جستجوی الاستیک سرچ

 

Visits: 2378

Attachments

  • pdf elasticsearch_tutorial
    دانلود کتاب موتور جستجوی elasticsearch
    File size: 1 مگابایت Downloads: 1336

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب موتور جستجوی الاستیک سرچ (elasticsearch)”

گروه تلگرامی اوسینت

مطالب مفید در حوزه بیگ دیتا و تحلیل شبکه های اجتماعی

ورود
انصراف